آغاز پروازهای حج از امروز آغاز پروازهای حج از امروز آغاز پروازهای حج از امروز بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز پروازهای حج از امروز آغاز پروازهای حج از امروز آغاز پروازهای حج از امروز آغاز پروازهای حج از امروز آغاز پروازهای حج از امروز

آغاز پروازهای حج از امروز

عضو هیئت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز پروازهای حج از امروز 17تیرماه خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسین اسفندیاری گفت: به امید خدا پرواز زائران خانه خدا به طور رسمی از روز 17 تیر از فرودگاه‎های امام خمینی(ره)، اهواز، یزد و زنجان آغاز می‎شود و در کل بیش از  86 هزار و 500 هموطن ایرانی از طریق 19 فرودگاه به این سفر معنوی رهسپار می‎شوند.
وی با‌اشاره به اینکه امسال تنها هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عملیات رفت و برگشت زائران خانه خدا را انجام خواهد داد، گفت: این پروازها از 19 فرودگاه شامل ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، امام خمینی(تهران)، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد به مقصد فرودگاه‎های جده و مدینه انجام می‎شود.
اسفندیاری با تاکید بر اینکه ستاد عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از مدت‎ها پیش تشکیل شده است و فرودگاه‎ها همگی اقدام به برگزاری جلسات هماهنگی با حضور تمام ارگان‎ها و واحدهای فعال در اعزام زائران خانه خدا کرده‎اند، گفت: تمهیدات و هماهنگی‎های لازم در فرودگاه‎های کشور برای انجام پروازهای به موقع و ایمن پیش‎بینی و انجام شده است و اکنون در 19 فرودگاه اقدامات مناسب در ترمینال، محوطه‎های فرودگاهی و امکانات لازم برای توقف زائران و امکانات رفاهی پیش از پرواز را انجام داده‎اند.
وی با بیان اینکه پرتال‎های شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و همه فرودگاه‎ها، اطلاعات مربوط به کاروان‎ها و پروازهای حج را برای آگاهی مردم منتشر خواهند کرد، گفت: عملیات اعزام زائران از 17 تیر تا 14 مرداد به مدت 29 روز و عملیات بازگشت نیز 26 مرداد تا 13 شهریور طی 19 روز انجام می‎شود.
راهبر عملیات فرودگاهی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به برنامه‎ریزی انجام شده از چند ماه قبل، این پروازها به خوبی انجام شود و زائران خانه خدا با سلامتی رفته و به وطن بازگردند.


| شناسه مطلب: 94538




پرواز حجاج حج98



نظرات کاربران