کارگروه ملی زیارت احیا می شود کارگروه ملی زیارت احیا می شود کارگروه ملی زیارت احیا می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کارگروه ملی زیارت احیا می شود کارگروه ملی زیارت احیا می شود کارگروه ملی زیارت احیا می شود کارگروه ملی زیارت احیا می شود کارگروه ملی زیارت احیا می شود

کارگروه ملی زیارت احیا می شود

استاندار خراسان رضوی گفت: خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) باید بیش از پیش مبتنی بر ظرفیت های مردمی باشد و دستگاه های اجرایی به وظایف خود در حوزه های امنیتی، درمانی و بهداشتی بپردازند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، علی‌رضا رزم‌حسینی در دیدار مدیرعامل، رئیس هیأت مدیره و اعضای هیأت موسس جمعیت خدمت‌گذار زائران پیاده امام رضا(ع) که در دفتر استاندار برگزار شد، با تبریک فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد: سفر خودجوش هزاران زائر بارگاه منور امام رضا(ع) به مشهد مقدس آن هم به صورت پیاده پدیده ای قابل ستایش است.


وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) را افراد با میانگین سنی کمتر از ۵۰ سال تشکیل می دهند، افزود: در کنار نشر معارف اهل بیت(ع) به ویژه سیره حضرت رضا(ع)، باید از ظرفیت زائران پیاده برای ارائه آموزش های حوزه سلامت، بهداشت، آداب اجتماعی و مفاهیم دینی استفاده شود.


استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه معرفت افزایی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که همانند سفر حج، زائران پس از تشرف به حرم مطهر رضوی و بازگشت به شهرهای شان، نسبت به قبل، رفتاری متفاوت داشته باشند.


وی از راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان پدیده ای جهانی یاد کرد که آثار سیاسی و اجتماعی فراوانی دارد و گفت: با توجه به روند رو به رشد سفر زائران پیاده به مشهد مقدس در دهه پایانی صفر، بدون شک این اتفاق همانند راهپیمایی اربعین به یک حماسه باشکوه مردمی تبدیل خواهد شد.


رزم حسینی خاطرنشان کرد: پیاده روی زائران بارگاه منور رضوی در دهه پایانی سفر نماد همبستگی ملی است که به عشق امام رضا(ع) در گوشه ای از کشور اتفاق می افتد و می تواند آثار سیاسی و اجتماعی داشته باشد.


وی گفت: اگر جمعیت خدمت گذار زائران پیاده امام رضا(ع) تبلیغی انجام می دهد، برای فراهم شدن امکانات جهت خدمت رسانی شایسته تر به زائران است؛ قطعا برای حضور زائران نیازی به تبلیغ نخواهد بود.


رزم حسینی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی برای خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت رضا(ع) اظهار کرد: هرچه بیشتر به سمت مردمی شدن فرآیند ارائه خدمت به زائران پیاده برویم، توفیقات پایدارتری خواهیم داشت؛ در مقابل هرچه هزینه کرد بودجه و امکانات دولتی کمتر شود، برکت بیشتری خواهد داشت.


وی ادامه داد: دستگاه های دولتی در حوزه امنیت، درمان و بهداشت زائران باید به وظایف خود عمل کنند و قطعا این کار را انجام خواهند داد اما اصل خدمت رسانی باید مردمی باشد.


رئیس هیأت مدیره جمعیت خدمت‌گذار زائران پیاده امام رضا(ع) هم در این دیدار گفت: امسال هجدهمین سالی است که جمعیت خدمت‌گذار توفیق خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت رضا(ع) در دهه پایانی صفر را دارد.


حجت الاسلام علوی افزود: فرهنگسازی خدمت رسانی مبتنی بر ظرفیت های مردمی به زائران پیاده امام رضا(ع) یکی از مهمترین فعالیت های جمعیت خدمت گذار در سال های گذشته بوده است.


به گفته وی، در سال ۸۲ حجم زائر پیاده ورودی به مشهد مقدس در سه روز پایانی ماه صفر، ۲۳ هزار نفر بود که این رقم با رشد ۲۴ درصدی درسال گذشته به ۴۰۰ هزار نفر رسید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران