حجاج ایرانی سفیران مردم فداکار ایران اسلامی هستند حجاج ایرانی سفیران مردم فداکار ایران اسلامی هستند حجاج ایرانی سفیران مردم فداکار ایران اسلامی هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجاج ایرانی سفیران مردم فداکار ایران اسلامی هستند حجاج ایرانی سفیران مردم فداکار ایران اسلامی هستند حجاج ایرانی سفیران مردم فداکار ایران اسلامی هستند حجاج ایرانی سفیران مردم فداکار ایران اسلامی هستند حجاج ایرانی سفیران مردم فداکار ایران اسلامی هستند

حجاج ایرانی سفیران مردم فداکار ایران اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با بیان اینکه حجاج ایرانی سفیران مردم فداکارایران اسلامی هستند، اظهار داشت: اگر ایران اسلامی امروز می‌تواند مقابل استکبار بایستد به دلیل شهداست و ما سفیران شهدا هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب که صبح امروز در آیین بدرقه کاروان حجاج ایرانی از فرودگاه امام خمینی (ره) سخن میگفت، با بیان اینکه زائران قدر این سفر را بدانند، اظهار داشت: سفرحج، سفر عمر است و اگر کسی قدرش را نداند معلوم نیست بتواند آن را جبران کند زیرا تا ۱۴ سال آینده زائر در صف انتظار است لذا لحظه لحظه های این سفر معنوی را قدربدانید. 
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با بیان اینکه شما زائران، سفیران مردم فداکارایران اسلامی هستید، گفت: اگر ایران اسلامی امروزدر دنیا حرفی برای گفتن دارد و می تواند مقابل استکبار بایستد به خاطر شهدا و عزت و اقتدار همین ملت است که تا امروز با همدلی و یکپارچگی توطئه های دشمنان را خنثی کرده است.
وی زائران ایرانی را به همکاری و همدلی بیشتر با روحانیون و مدیران کاروان‌ها و رعایت قوانین و نظم و انضباط توصیه کرد و افزود: دراین سفرضمن حفظ عزت و کرامت ایرانی، سعه صدر خود را بالا ببرند و اخلاق خوش داشته باشند زیرا نماینده جمهوری اسلامی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین نواب با بیان اینکه سعی کنیم نورانیت حج را حفظ کنیم، اضافه کرد: زائران به همسفران خود در انجام اعمال حج کمک کنند و امام سجاد(ع) را که همواره در کاروان‌ها به صورت ناشناس حضور پیدا می‌کرد و به مردم یاری می‌رساند، الگوی خود قرار دهند.
وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زائران حج در طول انجام این سفر به یاد دیگران باشند، گفت: از اوقات استفاده کنند و از فرصت های معنوی نیمه‌های شب مسجدالنبی و مسجدالحرام به خوبی بهره برند.
وی افزود: از دعا و تضرع کوتاهی نکنید همچنین در بازگشت از سفر به این بیندیشند که در این سفر چه کرده‌اید و کارهای خوبی را که سایر حجاج انجام دادند، بازگو کنید تا شیطان شما را وسوسه نکند اعمال انجام شده را به رخ دیگران بکشید.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بسیاری از خادمان عملیات حج گمنامند و در لایه های غیر آشکار مخلصانه تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند، گفت: سازمان حج و زیارت با تعامل و همکاری با ارگانها و همه دست اندرکاران از ارائه هرگونه خدمت به حجاج دریغ نخواهد کرد.
وی افزود: به خدمت گذاران در بعثه مقام معظم رهبری ، سازمان حج و زیارت و ۱۹ دستگاه دیگر می گویم برای زائران خانه خدا کم نگذارید.
حجت الاسلام و المسلمین نواب در پایان سخنان خود دعای بدرقه مسافر را برای حجاج قرائت کرد و اظهار داشت: ان‌شاءالله زائران ایران اسلامی از این سفر معنوی در سلامت و موفقیت و با دستی پر به کشور برگردند.
آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز در ادامه این آیین ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای دست اندرکاران حج، ابراز امیدواری کرد حج امسال سفری متفاوت با دیگر سالها و فرصتی مغتنم برای خودسازی زائران باشد.
برپایه این گزارش، در این آیین آقای عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سردار غلامرضا رضاییان رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا ، سردار مهری رئیس پلیس فرودگاه های کشور و آقایان زنگنه مدیرعامل سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی و رستمی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان حوزه حج وزیارت، فرودگاهی و هواپیمایی حضور داشتند.
گفتنی است امسال هشتاد و شش هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی از ۱۹ ایستگاه پروازی درسطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان می شوند.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران