کاروان ویژه جانبازان اول مرداد عازم حج می شود

مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کاروان ویژه جانبازان ۷۰ درصد به بالا اول مرداد ماه برای انجام مناسک حج تمتع عازم مدینه می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سیدمستجاد حسینی مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعزام کاروان ویژه جانبازان ۷۰ درصد به بالا برای انجام مناسک حج تمتع خبر داد و گفت: در مجموع یک کاروان ۶۶ نفره به این سفر معنوی مشرف خواهند شد که ۱۷ تا ۱۸ جانباز ۷۰ درصد و بالاتر در این سفر حضور دارند و با همسر و همراهان آمار کاروان ویژه جانبازان به ۶۶ نفر می‌رسد.


وی افزود: همچنین در کاروان ویژه جانبازان یک پزشک حضور دارد تا علاوه بر ارائه خدمات درمانی، بتواند در این سفر به برخی مشکلات آنها رسیدگی کند. ضمن اینکه تمام زائران تحت پوشش خدمات بنیادشهید قرار دارند.


حسینی ادامه داد: کاروان ویژه جانبازان کسانی هستندکه به هیچ عنوان نمی‌توانند در کاروان‌های عادی حضور داشته باشند، البته قرار بود ۷۰ تا ۸۰ نفر از این گروه جانبازان به سفر حج مشرف شوند که برخی از این عزیزان بخاطر وخامت حال انصراف دادند و ظرفیت کاروان تکمیل شده و یکم مرداد اعزام می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: جانبازان ۷۰ درصدی که با ویلچر تردد می‌کنند قطعاً یک همراه نیاز دارند و چون همسران آنان نمی‌توانند در همه مناسک حضور داشته باشند یک همراه دیگر مرد یا زن با هزینه خودشان به این سفر مشرف خواهند شد.
وی با بیان اینکه خدماتی که به این جانبازان داده می‌شود باید متناسب باشد، اظهار کرد: از آنجا که این افراد با ویلچر تردد می‌کنند باید این سهولت برای آنها وجود داشته باشد تا در این سفر با مشکل جدی حتی برای تردد مواجه نشوند. البته اتوبوس‌های ویژه این جانبازان در این سفر در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سهمیه ایثارگری امسال پنج هزار نفر است که در سراسر کشور این سهیمه توزیع شد و یک کاروان ویژه جانبازان داریم که شرایط رفاهی لازم را برای آنها فراهم می‌کنیم تا از این فرصت استفاده کنند و فریضه حج را به جا بیاورند.
حسینی ادامه داد: در سهمیه پنج هزار نفری ایثارگران، و الدین شهدا، جانبازان و آزادگانی که سن بالا داشته باشند و تاکنون به این سفر مشرف نشده اند، در اولویت هستند و فرزندان شهدا در سنین بالا هم از این سهمیه می‌توانند استفاده کنند و همه ایثارگران مشمول می‌شوند.
وی اضافه کرد: البته سفر ایثارگران به حج تمتع دارای دستوالعمل خاصی است و هر ایثارگر تنها یک بار می تواند از این سهمیه استفاده کنند. سفر معنوی ایثارگران به مکه و مدینه منوره یک ماه به طول می انجامد.


وی در پاسخ به این سوال که آیا دیگر خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران در کاروان های ویژه به حج تمتع اعزام خواهند شد، گفت: با توجه به اینکه ۵۷۵ کاروان در سال جاری برای انجام مناسک حج عازم می شوند، در تمام این کاروان ها ممکن است تعدادی از ایثارگران حضور داشته باشند.


حسینی تاکید کرد: انتظار داریم حضور ایثارگران در تمام کاروان‌ها موجب اعتلای معنویت در کاروان‌ها باشد چون حضور این افراد می‌تواند زمینه قدردانی از تلاش و ایثارگری آنها در ایام حج را پررنگ‌تر کند و امیدواریم مدیران و زائران حج تمتع مقام و منزلت ایثارگران را گرامی بدارند.


گفتنی است، امسال ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی در قالب ۵۷۵ کاروان از ۱۹ ایستگاه پروازی راهی عربستان خواهند شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران