گذرنامه زائران معتاد ابطال می‌شود گذرنامه زائران معتاد ابطال می‌شود گذرنامه زائران معتاد ابطال می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گذرنامه زائران معتاد ابطال می‌شود گذرنامه زائران معتاد ابطال می‌شود گذرنامه زائران معتاد ابطال می‌شود گذرنامه زائران معتاد ابطال می‌شود گذرنامه زائران معتاد ابطال می‌شود

گذرنامه زائران معتاد ابطال می‌شود

طبق ماده 17 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر گذرنامه حجاجی که اقدام به نگهداری، حمل و یا قاچاق هر مقدار مواد مخدر به عربستان کنند از زمان قطعی شدن حکم گذرنامه آنها از یک تا پنج سال باطل و ممنوع‌الخروج می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری ، طبق ماده 17 اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر گذرنامه حجاجي كه اقدام به نگهداري، حمل و يا قاچاق هر مقدار مواد مخدر به عربستان كنند از زمان قطعي شدن حكم گذرنامه آنها از يك تا پنج سال باطل و ممنوع‌الخروج مي‌شوند.

جانشين شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: در صورت كشف هر نوع مواد مخدر از زائران بلافاصله گذرنامه و ويزاي آنها اخذ و به مراجع قانوني معرفي مي‌شوند و در مراجع قانوني نيز ضمن صدور كيفرخواست و محكوميت زائر، نسبت به ممنوع‌الخروج كردن وي اقدام مي شود. 

به گزارش خبرنگار ما ، بر اساس قانون جديد كه اخيرا ابلاغ شده چنانچه اتباع جمهوري اسلامي با هر قصدي اقدام به نگهداري، حمل يا قاچاق هر مقدار مواد مخدر به داخل يا خارج از كشور نمايند از زمان قطعي شدن حكم به مدت يك تا پنج سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع‌الخروج مي‌شوند.
گفتنی است ، بنابراين قانون در صورت تكرار، به مدت پنج تا 15 سال گذرنامه اين افراد ابطال و ممنوع‌الخروج مي‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، علی لیالی رییس سازمان حج و زیارت از دریافت تعهد از زائران درباره سلامت و نداشتن اعتیاد برای اعزام به عمره مفرده و عتبات عالیات از امسال خبر داد.

"لیـالی" افزود: با اقدامات پیشگیرانه جدی و موثری که اجرا شد، امسال هیچ زائر معتادی وارد عربستان نشد.

وی گفت: در عمره مفرده امسال 124 نفر به جرم حمل مواد مخدر در ایران دستگیر،  و از ادامه سفر محروم شدند.

لیالی تصریح كرد: حضور یک معتاد یا حمل کننده مواد مخدر در سفرهای زیارتی موجب خدشه دار شدن اقتدار نظام می شود.


| شناسه مطلب: 9460







نظرات کاربران