شهیدی که ستاره شد  شهیدی که ستاره شد  شهیدی که ستاره شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
 شهیدی که ستاره شد  شهیدی که ستاره شد  شهیدی که ستاره شد  شهیدی که ستاره شد  شهیدی که ستاره شد

 شهیدی که ستاره شد

خطیب بعثۀ رهبری در کربلاگفت:از بین ۷۲ تن ازشهدای کربلا، شهیدی از شهدای کربلا به شدت درخشید و ستاره همه شهدای کربلا شد و تمامی شهدا به آن غبطه می خورند.

 به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی ،حجت الاسلام والمسلمین قادری از سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس( ع) سخن میگفت، اظهار داشت: این شهید چنان درخشید که  حتی شهدای که در رکاب امیرمومنین(ع) و شهدای بعد از واقعه عاشورا  شهید شدند، تحت شعاع خود قرار داد کسی نیست جزء حضرت ابوالفضل عباس (ع)که الان شما زائرین محترم درکنار صحن،بارگاه وگنبد شان حضور دارید.


وی گفت: عظمت وبزرگواری این شهید خیلی زیاد است که امام سجاد (ع)می فرماید: همانا حضرت عباس (ع) نزد خداوند تبارک و تعالی مقامی دارد که تمامی شهیدان، در روز قیامت، بر او غبطه می‌خورند و رسیدن به آن مقام را آرزو می‌کنند .


خطیب بعثه گفت اگر وقتی میخواهیم به عظمت این شهید پی بریم زمانیکه در بین الحرمین قرار می گیریم تصمیم سخت می شود که اول زیارت کدام بزرگوار برویم ،زیارت سیدالشهدا (ع) برویم یا قمر بنی هاشم،


وی افزود: لقـب بـاب الحوائج قمر بنی هاشم، بـه دلیـل شفاعت بخشی و کـراماتی اسـت که آن حضرت دارد، که تمامی شهدا به آن غبطه می خورند.


ایشان دربخش دیگر از سخنان به جایگاه ومنزلت امام زاده ها اشاره کرد وگفت: بعضی امامزاده ها در خانه و زندگی امامان تربیت و هدایت شدند ولی انحراف پیدا کردند مثل عبداله افطح، بعضی از امامزا دها که اکثر قریب به اتفاق در خانه امام تربیت شدند و لی کانون توجه قرار نگرفتند وبعض های دیگر نیز افرادی بودند که صاحب حرمت و قداست اند که حدود 6000 از امام زاده ها نیز درایران هستند.


وی در ادامه یاد آور شد،اما امام زاده های هستنند خوب درخشیدند ودرخشش آنها در حد صاحب قبه و..گنبد و بار گاه  است وتوجه به آنها نشانه اینست هرکس به آنها نزدیک شد به خدا نزدیک شد وهرکس به خدا نزدیک شد به بهشت نزدیک می شود ،مثل بارگاه حضرت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السّلام که هرکس حضرت عبدالعظیم حسنی را زیارت کردانگار امام حسین(ع) را زیارت کرد و یا وجود حضرت معصومه  که تنها ۲۸ سال سن داشت آنچنان می درخشید که همه اهلبیت درچهره وجودشان تجلی پیدا میکند و گنبد وبارگاه.اش همانند امام شهید وسید االشهدا(ع) قرار می گیرد . 


و دسته آخر کسانی هستند که نه تنها صاحب قبه وبارگاه هستند بلکه قبه و بارگاه آنها در عرض امام شهید است همانند حضرت ابوالفضل(ع) که با مطالعه 34 خصوصیات آن حضرت می توان به این حقیقت  معرفت پیدا  کرد و انشاله ما زائرین ازخصوصیات ویژگی های آن حضرت ازجمله انسانیت ،اخلاقیت ،ایثار وگذشت .... درس بگیریم ودر زندگی به کار بندیم.


 


 


 


 




نظرات کاربران