اعزام 30 هزار افغانستانی به سرزمین وحی

مدیر روابط عمومی وزارت حج و اوقاف افغانستان با بیان اینکه امسال 30 هزار حاجی به عربستان اعزام می‌شوند، گفت: قرار است اولین کاروان حجاج این کشور روز چهارشنبه یا پنج شنبه هفته جاری عازم مکه مکرمه شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ناصرالدین دریز مدیر روابط عمومی وزارت حج و اوقاف افغانستان گفت: تعداد افرادی که از هر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند، براساس جمعیت کشورها تعیین می‌شود؛ بنابراین براساس جمعیت افغانستان در سال جاری همانند سال گذشته 30 هزار نفر از این کشور عازم حج تمتع خواهند شد. 


دریز در مورد مدت اقامت حجاج این کشور در عربستان گفت: قرار است امسال حجاج به مدت 1 ماه تا 45  روز در عربستان اقامت داشته باشند، البته عمده افراد به مدت 45 روز در این کشور اقامت خواهند داشت. 


وی همچنین به اولین سفر حجاج افغانستان به عربستان اشاره کرد و یادآور شد: قرار است اولین کاروان حجاج در روز چهارشنبه یا پنج شنبه هفته جاری عازم مکه مکرمه شوند. 


مدیر روابط عمومی وزارت حج و اوقاف افغانستان در مورد امکانات فراهم شده برای حجاج در عربستان خاطر نشان کرد: هر سال قراردادی بین کشورهای اعزام کننده حجاج و شرکتهای سعودی برای ارائه خدمات به اتباع آن کشورهای امضا می‌شود.امسال برای حجاج این کشور در خصوص امکانات حمل و نقل، هتل، امکانات بهداشتی و اطلاعات اقامتی و انجام مناسک در حج قراردادهای امضاء شده است. 


دریز تصریح کرد: وزارت حج و اوقاف افغانستان تلاش دارد همه ساله نقاط ضعف و کاستی های سال گذشته را اصلاح کنند و امسال نیز سعی شده است با توجه به نقایص سال گذشته این موارد برطرف شود. 


| شناسه مطلب: 94610




افغانستان حج 98



نظرات کاربران