تمام عزت مسلمانان در حج است تمام عزت مسلمانان در حج است تمام عزت مسلمانان در حج است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تمام عزت مسلمانان در حج است تمام عزت مسلمانان در حج است تمام عزت مسلمانان در حج است تمام عزت مسلمانان در حج است تمام عزت مسلمانان در حج است

تمام عزت مسلمانان در حج است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به ظرفیت عظیم حج برای حمایت از مظلومان، گفت: تمام عزت مسلمانان در حج است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی در دیدار  کارگزاران حج تمتع ۹۸ با تبریک دهه کرامت، گفت: حج امری واجب است که در روایات بسیار بر انجام این وظیفه تاکید شده است.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عبادت امور ظاهر و باطنی دارد، افزود: همواره در پای عبادت و بندگی خدا جامعه بشری باید به رستگاری برسد بنابراین امر و نهی خداوند حکیمانه است و صرفاً یک عمل فیزیکی نیست.


امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انجام عبادت حج تنها گزارش یک عمل فیزیکی نیست و باید برای جامعه مسلمانان پیام داشته باشد، گفت: مشکلات جامعه مسلمانان، مشکلی نیست که کفار توان داشته باشند علیه ما انجام دهند بلکه ناشی از ضعف و رخوت و انفعال خود مسلمانان است.


وی با بیان اینکه دشمن مانند میکروبی است که اگر ما در مقابل آن قوی باشیم نمی‌تواند نفوذ پیدا کند، ادامه داد: بدن سالم در مقابل ۱۲ هزار نوع میکروب مقاومت می‌کند اما وقتی بدن ضعیف و زخمی شد آسیب می‌بیند.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اگر مسلمانان ویران نباشند دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد، عنوان کرد: رگ حیات دشمن در دست مسلمانان است.


وی افزود: متاسفانه بخاطر مسائل فرعی اختلافات بین مسلمانان را بزرگ می‌کنند و ۱۴۰۰ سال است اختلافات جزئی برای اجرای برخی احکام اسلامی در بین مسلمانان حل نشده است.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی با طرح این سوال که چرا برای احکام قرآن حساسیت و دغدغه نداریم، گفت: در ماه‌های حرام جنگ و حمله و هجوم حرام است و در این امر اختلافی نیست اما چطور از نظر فیزیکی همه در مکه جمع می شوند اما نسبت به احکام الهی کسی سوال نمی‌پرسد و نسبت به جنگ بین مسلمانان بی تفاوت هستند!


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دفاع از مظلومان حرام نیست بلکه هجوم حرام است، ادامه داد: همه مسلمانان موظفند در مقابل عده ای سرکش که پایبند قانون نیستند ایستادگی کنند تا احکام الهی را قبول کند؛ اما امروز در مراسم حج به این مهم توجه و عمل نمی‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی با انتقاد از بی تفاوتی نسبت به ظلم در جامعه مسلمین، گفت: باید در مراسم معنوی حج مسلمانان برای فاجعه‌ها و ظلم های که توسط استکبار جهانی به جامعه مسلمین می‌شود چاره اندیشی کنند. شرک نفس بدترین نوع شرک است و بت پرستی یعنی خرافه پرستی اما بت بزرگ کسی است که آن را می‌سازد.


وی تاکید کرد: هرکس صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نخواهد بود و همچنین اگر کسی دشمن را به عنوان سرپرست بپذیرد مسلمان نیست.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به ظرفیت عظیم حج برای حمایت از مظلومان، گفت: تمام عزت مسلمانان در حج است. 


 




نظرات کاربران