تمام عزت مسلمانان در حج است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به ظرفیت عظیم حج برای حمایت از مظلومان، گفت: تمام عزت مسلمانان در حج است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی در دیدار  کارگزاران حج تمتع ۹۸ با تبریک دهه کرامت، گفت: حج امری واجب است که در روایات بسیار بر انجام این وظیفه تاکید شده است.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عبادت امور ظاهر و باطنی دارد، افزود: همواره در پای عبادت و بندگی خدا جامعه بشری باید به رستگاری برسد بنابراین امر و نهی خداوند حکیمانه است و صرفاً یک عمل فیزیکی نیست.


امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انجام عبادت حج تنها گزارش یک عمل فیزیکی نیست و باید برای جامعه مسلمانان پیام داشته باشد، گفت: مشکلات جامعه مسلمانان، مشکلی نیست که کفار توان داشته باشند علیه ما انجام دهند بلکه ناشی از ضعف و رخوت و انفعال خود مسلمانان است.


وی با بیان اینکه دشمن مانند میکروبی است که اگر ما در مقابل آن قوی باشیم نمی‌تواند نفوذ پیدا کند، ادامه داد: بدن سالم در مقابل ۱۲ هزار نوع میکروب مقاومت می‌کند اما وقتی بدن ضعیف و زخمی شد آسیب می‌بیند.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اگر مسلمانان ویران نباشند دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد، عنوان کرد: رگ حیات دشمن در دست مسلمانان است.


وی افزود: متاسفانه بخاطر مسائل فرعی اختلافات بین مسلمانان را بزرگ می‌کنند و ۱۴۰۰ سال است اختلافات جزئی برای اجرای برخی احکام اسلامی در بین مسلمانان حل نشده است.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی با طرح این سوال که چرا برای احکام قرآن حساسیت و دغدغه نداریم، گفت: در ماه‌های حرام جنگ و حمله و هجوم حرام است و در این امر اختلافی نیست اما چطور از نظر فیزیکی همه در مکه جمع می شوند اما نسبت به احکام الهی کسی سوال نمی‌پرسد و نسبت به جنگ بین مسلمانان بی تفاوت هستند!


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دفاع از مظلومان حرام نیست بلکه هجوم حرام است، ادامه داد: همه مسلمانان موظفند در مقابل عده ای سرکش که پایبند قانون نیستند ایستادگی کنند تا احکام الهی را قبول کند؛ اما امروز در مراسم حج به این مهم توجه و عمل نمی‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی با انتقاد از بی تفاوتی نسبت به ظلم در جامعه مسلمین، گفت: باید در مراسم معنوی حج مسلمانان برای فاجعه‌ها و ظلم های که توسط استکبار جهانی به جامعه مسلمین می‌شود چاره اندیشی کنند. شرک نفس بدترین نوع شرک است و بت پرستی یعنی خرافه پرستی اما بت بزرگ کسی است که آن را می‌سازد.


وی تاکید کرد: هرکس صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نخواهد بود و همچنین اگر کسی دشمن را به عنوان سرپرست بپذیرد مسلمان نیست.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به ظرفیت عظیم حج برای حمایت از مظلومان، گفت: تمام عزت مسلمانان در حج است. 


 




نظرات کاربران