قطار دو شهر مکه و مدنیه را به هم وصل می کند قطار دو شهر مکه و مدنیه را به هم وصل می کند قطار دو شهر مکه و مدنیه را به هم وصل می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قطار دو شهر مکه و مدنیه را به هم وصل می کند قطار دو شهر مکه و مدنیه را به هم وصل می کند قطار دو شهر مکه و مدنیه را به هم وصل می کند قطار دو شهر مکه و مدنیه را به هم وصل می کند قطار دو شهر مکه و مدنیه را به هم وصل می کند

قطار دو شهر مکه و مدنیه را به هم وصل می کند

پروژه قطار حرمین که چهار شهر جده، مکه مکرمه، مدینه منوره و رابغ را به هم وصل خواهد کرد، تا دو سال و نیم دیگر اجرا خواهد شد که در صورت بهره برداری کمک بزرگی به جابجایی حجاج و زائران بیت الله الحرام و حرم شریف نبوی(ص)خواهد کرد.

به گزارش گروه مترجمان پايگاه اطلاع رساني حج، جباره بن عید الصریصری وزیر حمل و نقل عربستان و رئیس شورای اداری راه آهن از احداث چهار ایستگاه مسافران قطار سریع السریع حرمین با هزینه 9 میلیارد و 385 میلیون و 554 هزار ریال سعودی در مدت دو سال و نیم از زمان آغاز پروژه خبر داد.
به گفته الصریصری، این قطار سریع السیر، شهرهای مکه مکرمه، جده، مدینه منوره و رابغ را به هم وصل می کند.

هفته گذشته چهار قرارداد برای ساخت ایستگاههای قطار سریع السیر حرمین میان وزیر حمل و نقل و ابراهیم بن عبدالعزیز العساف وزیر دارایی و رئیس شورای اداری صندوق سرمایه گذاریهای دولتی در ریاض به امضا رسید.

به نوشته روزنامه الوطن، الصریصری در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض گفت : امضای قراردادها بخش دوم از فاز نخست پروژه قطار سریع السیرحرمین با هدف ساخت چهار ایستگاه مسافران در مرکز شهر جده، مکه مکرمه و مدینه منوره و چهارمین ایستگاه در شهر رابغ به شمار می رود.

وی نقشه های مهندسی برای ساخت ایستگاههای چهارگانه در این چهار شهر را منطبق با بالاترین استانداردهای مهندسی در زمینه احداث ایستگاهها و خطوط راه آهن در سطح جهان همراه با رعایت هنرهای معماری اصیل برای شهرهای مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره دانست.

وزیر حمل و نقل عربستان گفت : طراحی احداث این ایستگاهها به گونه ای است که یک منظره زیبایی در شهرهای چهارگانه ایجاد کند و نیازهای مسافران را بر آورده کند به گونه ای که به یک وسیله جذاب و راحت تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، وی افزود : این ایستگاههای چهارگانه شامل ساختمان اصلی، سالنهای ورود و خروج مسافران و مسجدی برای بیش از 600 نمازگزار، مرکزی برای دفاع شهری، باند فرود بالگرد، 10 خط ریلی برای توقف قطارها، سالنهایی برای شخصیتهای بلندپایه، مراکز تجاری، رستورانها و کافه تریا و پارکینگهایی برای خودروها ست و همچنین این ایستگاهها به نظام حمل و نقل عمومی از طریق ایجاد مکانهای مناسب برای پارکینگهای اتوبوسها و محل عبور پیاده روها و همچنین ایستگاههای شبکه ریلی داخلی که قرار است در این شهرها احداث شود، وصل می شود.

بر اساس این گزارش، هزینه اجرای فاز نخست پروژه قطار حرمین شامل خاک برداری و احداث پلها برای مسیر قطار سریع السیر به شش میلیارد و حدود 800 میلیون ریال سعودی می رسد که به جابجایی حجاج و عمره گذاران و زائران به مشاعر مقدسه و بالعکس کمک خواهد کرد.


| شناسه مطلب: 9465







نظرات کاربران