بیش از ۶ هزار زائر ایرانی وارد خاک عربستان شدند بیش از ۶ هزار زائر ایرانی وارد خاک عربستان شدند بیش از ۶ هزار زائر ایرانی وارد خاک عربستان شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیش از ۶ هزار زائر ایرانی وارد خاک عربستان شدند بیش از ۶ هزار زائر ایرانی وارد خاک عربستان شدند بیش از ۶ هزار زائر ایرانی وارد خاک عربستان شدند بیش از ۶ هزار زائر ایرانی وارد خاک عربستان شدند بیش از ۶ هزار زائر ایرانی وارد خاک عربستان شدند

بیش از ۶ هزار زائر ایرانی وارد خاک عربستان شدند

رییس ستاد سازمان حج و زیارت در مدینه منوره از ورود بیش از شش هزار زائر ایرانی به خاک عربستان تا ظهر امروز پنجشنبه برای شرکت در مناسک حج تمتع سال جاری خبر داد.

«ناصر حویزاوی» امروز پنجشنبه(۲۰ تیرماه) گفت: از زمان آغاز عملیات حج تمتع در روز دوشنبه – 17 تیرماه- روزانه بطور متوسط بین 1400 تا 2200 زائر با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) وارد مدینه منوره می شوند.


وی افزود: روز نخست، یکهزار و 344 نفر، روز دوم یکهزار و 590 نفر، روز سوم دو هزار و 186 نفر و امروز نیز دو هزار و 173 زائر ایرانی وارد مدینه منوره می شوند تا مجموع آنها تا پایان امروز پنجشنبه به 7 هزار و 293 نفر برسد.


این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد که در این مدت حدود یکهزار و 500 تن از مسئولان و کارکنان ستادی حج تمتع نیز با پروازهای دیگر هما وارد عربستان شده اند.


شمار کل زائران ایرانی حج تمتع در سال جاری 86 هزار و 500 نفر اعلام شده است.


به گفته حویزاوی، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال حجاج ایرانی روزانه 8 تا 9 پرواز به مدینه منوره انجام می دهد.


حجاج ایرانی به مدت پنج شب و شش روز به منظور زیارت مسجدالنبی، مرقد پیامبر اسلام (ص)، قبور ائمه اطهار (ع) و انجام زیارت دوره در مدینه منوره می مانند و پس از آن، برای انجام مناسک حج تمتع راهی مکه مکرمه خواهند شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران