سانحه هوایی در فرودگاه مدینه سانحه هوایی در فرودگاه مدینه سانحه هوایی در فرودگاه مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سانحه هوایی در فرودگاه مدینه سانحه هوایی در فرودگاه مدینه سانحه هوایی در فرودگاه مدینه سانحه هوایی در فرودگاه مدینه سانحه هوایی در فرودگاه مدینه

سانحه هوایی در فرودگاه مدینه

259 مسافر هواپیمای سعودی از خطر مرگ بر اثر وقوع سانحه در فرودگاه مدینه منوره نجات یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رسانه های عرربستان، حالتی از ترس و نگرانی شدید سرنشینان هواپیمای خطوط هوایی عربستان سعودی را که از ریاض به سمت مدینه منوره پرواز می کرد، به سبب انحراف هواپیما بر روی باند فروگاه فرار گرفت .
به نوشته روزنامه الیوم، این سانحه هواپیمایی چهارشنبه گذشته برای هواپیمایی از نوع بوئینگ 747 در فرودگاه امیر محمد بن عبدالعزیز مدینه منوره رخ داد.
 
روزنامه الیوم به نقل از یک منبع آگاه نوشت حادثه انحراف قسمت تحتانی هواپیما سبب تخلیه تمام مسافران که تعداد آنها 259 نفر بود، در مدت 20 دقیقه شد، هیچ مورد فوتی یا مجروح گزارش نشده است، ولی خسارتهایی به هواپیما از جمله متلاشی شدن چرخها و یکی از بالهایش وارد شده است.
 
 این منبع گفت : خلبان هواپیما در تماس با برج مراقبت فرودگاه مدینه منوره اعلام وضعیت اضطراری کرد و برج مراقبت نیز به نوبه خود به واحد اورژانس و امداد و تیمهای امنیتی مستقر در فرودگاه برای حضور در باند فرودگاه با هدف تامین امنیت هواپیما و مسافران اطلاع داد.

انحراف این هواپیما از پارکینگهای مخصوص هواپیما منجر به فرو رفتن چرخهای هواپیما در منطقه خاکی شد.

جزئیات انحراف هواپیما این هواپیما از فرودگاه ملک خالد ریاض عازم فرودگاه امیر محمد بن عبدالعزیز در مدینه منوره بود، ولی از مسیر اصلی خود در باند فرودگاه منحرف شد که سبب معلق ماندن هواپیمای سعودی دیگری در آسمان و بر فراز فرودگاه مدینه به مدت بیست دقیقه شد.
از سوی دیگر عبدالله الاجهر مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی عربستان متلاشی شدن هواپیما را تکذیب کرد و حادثه مذکور را ناشی از وجود مشکل فنی جزئی دانست.
اما زهیر سبیه مدیر دفاع شهری در مدینه منوره اعلام کرد این حادثه تحت کنترل قرار دارد و تیمهای دفاع شهری در آماده باش کامل به سر می برند.
خالد الخیبری سخنگوی رسمی هواپیمایی عربستان به روزنامه الیوم گفت : این حادثه به هنگام نزدیک شدن هواپیما به فرودگاه رخ داد، هواپیما بر باند مخصوص به زمین نشست، ولی انحراف آن از پارکینگهای هواپیما در مکان مخصوص سب توقف و در نتیجه فرو رفتن چرخهای آن در منطقه خاکی شد و در نتیجه با کاهش سرعت مجبور به توقف شد.
تیمی از کارشناسان برای تهیه کردن گزارشی ویژه درباره این حادثه تشکیل شده و تحقیقات همچنان ادامه دارد.


| شناسه مطلب: 9466







نظرات کاربران