دیدار هیاتی از علما و شخصیت های هند با سرپرست حجاج ایرانی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با جمعی از علما، اندیشمندان و شخصیت های دانشگاهی اهل سنت هند از آمادگی بعثه مقام معظم رهبری برای انتقال تجارب خود در حوزه حج و زیارت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، هیاتی از علما، اندیشمندان و شخصیت های دانشگاهی و مذهبی اهل سنت هند که خادمان ضیوف الرحمان هستند با حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری در تهران دیدار و گفت وگو کردند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب دراین دیدار با بیان اینکه خدمت به زائران بیت الله الحرام را باید قدر دانست و به آن افتخار کرد، اظهار داشت: شایسته است کشورهای اسلامی تجارب خود را در حوزه حج وزیارت به یکدیگر منتقل کنند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از پیامبر رحمت به عنوان فیض اکمل یاد و خاطرنشان کرد: مکه و مدینه متعلق به همه جهان اسلام است و ایرانی ها نیز همانند دیگر مسلمانان با شوق فراوان به زیارت مسجدالنبی و مسجد الحرام مشرف می شوند.


سرپرست حجاج ایرانی در ادامه به تفصیل، شرایط ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح و تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 معادلات درعرصه جهانی دچار تغییرات اساسی شد و کشورهایی که امروزعلیه جمهوری اسلامی ایران موضع گیری می کنند درآن دوران با حکومت پهلوی همراه بودند.


وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، مردم مسلمان ایران درمقابل آمریکا و اسرائیل ایستادند و سفارت رژیم صهیونیستی به سفارت فلسطین تغییر یافت و سفارت آمریکا نیز که لانه جاسوسی بود، تعطیل شد.


حجت الاسلام و المسلمین نواب، توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در چهار دهه گذشته برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران را برشمرد و نقش رسانه های استکباری و برخی کشورهای منطقه را برای توطئه افکنی میان ملت های مسلمان یادآور شد.


وی با بیان اینکه ایران اسلامی تا کنون به خاک کشورهای دیگر تجاوز نکرده، عنوان کرد: به دنبال پیروزی انقلاب به خاک ایران تجاوز شد اما ملت ایران در مقابل دشمن ایستاد و متجاوز را بیرون کرد و امروز مشخص است چه کسانی به خاک دیگر کشورها تجاوز می کنند و مردم بی دفاع را از بین می برند.


نماینده ولی فقیه در پاسخ به این شبهه که ایران به حج اهمیت نمی دهد، تصریح کرد: فقط در یک سال که ثبت نام برای حج انجام شد مردم به اندازه ۲۶ سال ثبت نام کردند که تاکنون تنها به اندازه ۱۳ سال مشرف شدند و نزدیک به ۱۴ سال دیگر در نوبت باقی مانده اند که این آمار، خود نشاندهنده میزان عشق ملت مسلمان ایران به حج است.


وی در پایان این نشست صمیمی خطاب به علما و اندیشمندان هندی، گفت: انتظار داریم که از طریق رسانه ها، مظلومیت مردم ایران را به گوش برادران و خواهران هندی برسانید و به فرموده حضرت علی (ع) ظالم را دشمن و مظلوم را یاری کنید.


برپایه این گزارش، در این دیدار علما و شخصیت های اهل سنت هندی نیز نقطه نظرات خود را در باره کنگره عظیم حج و حضور میلیونی مسلمانان دراین اجتماع عظیم بیان کردند. گفتنی است؛ در پایان این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: این نهاد برای تبادل اطلاعات و ارائه خدمات آموزشی به شرکت های هندی که در حوزه حج وزیارت فعال اند، آمادگی دارد.


| شناسه مطلب: 94661




حج و زیارت نواب



مطالب مرتبط

نظرات کاربران