نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: 

باید خادم زائر بود نه مستخدم  نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: 

باید خادم زائر بود نه مستخدم  نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: 

باید خادم زائر بود نه مستخدم  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: 

باید خادم زائر بود نه مستخدم  نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: 

باید خادم زائر بود نه مستخدم  نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: 

باید خادم زائر بود نه مستخدم  نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: 

باید خادم زائر بود نه مستخدم  نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: 

باید خادم زائر بود نه مستخدم 
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت:

باید خادم زائر بود نه مستخدم 

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از کارکنان نهادهای دست اندرکار حوزه حج وزیارت از جمله بعثه معظم رهبری خواست با تمام وجود برای رفع مشکلات زائران بکوشند و در این زمینه نیازها را از پیش شناسایی و تهیه نمایند تا «خادم» آنها باشند، نه «مستخدم».

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب امروز شنبه در جمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت در مدینه منوره گفت:«اولویت انسان باید خادم بودن باشد نه مستخدم بودن زیرا خادم پیش از آنکه مشکلی رخ دهد، به دنبال شناسایی نیاز مردم و رفع آنها می رود ولی مستخدم منتظر می ماند تا مشکل رخ دهد و افراد برای رفع آن به او مراجعه کرده و استمداد بطلبند.»
نماینده ولی فقیه این اظهارات را در نخستین روز ورود خود به مدینه منوره برای سرپرستی امور حج تمتع زائران ایرانی سال 98 بیان کرد.
وی گفت:« بسیاری از زائران مدینه منوره و مکه مکرمه، افرادی هستند که برای نخستین بار در طول عمر خویش برای انجام مناسک حج و زیارت مرقد پیامبر (ص) و ائمه معصوم در بقیع به یک کشور غریب آمده اند و اگر در اینجا مشکلی برای آنان رخ دهد، همه امید و پناهگاه آنها بعثه و سازمان حج است.»
سرپرست حجاج ایرانی افزود: امروز وظیفه خدمتگزاری به زائران حریم پیامبر و خانه خدا در دست ما است و باید بکوشیم همه توان خویش را صرف خدمت و رسیدگی به مسائل و نیازهای آنان کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان گوشه ای از تاریخ صدر اسلام تصریح کرد: حضرت محمد(ص) و یارانش با وجود همه کمبودها و مشکلات و فقدان امکانات و تدارکات لازم در نبردها، برای حفظ و گسترش اسلام از خودگذشتگی و ایثار کردند و امروز ما وارث ایثار و فداکاری آنها هستیم.
سرپرست حجاج ایرانی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگزاران و دست اندرکاران حج تمتع اظهارداشت: همه ما موظف هستیم توصیه های معظم له را در زمینه یاری به زائران عملیاتی کنیم و شعار حج امسال مبنی بر «خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی» را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهیم.
وی افزود: امام خمینی(ره) اولین پرچمدار اخوت دینی در دوران معاصر بود و همه ما باید راه ایشان را با قوت دنبال کنیم.
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) تصریح کرد: خدمتگزاری به زائران مرقد پیامبر، ائمه بقیع و ضیوف الرحمان توفیق بزرگی است که خداوند امروز به همه ما عطا کرده است و باید با خدمتگزاری به زائران، قدر این نعمت و عنایت بزرگ را بدانیم.
آقای «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار تاکید کرد: روح همه عملیات حج 98 باید تحقق شعار «خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی» باشد و جلوه های این خودسازی و اخوت دینی در ارتباط و همدلی و همکاری ما با زائران ایرانی و دیگر کشورها خود را نشان می دهد.
وی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، باید شرایطی فراهم کنیم تا حجاج ایرانی در نمازهای جماعت مسجدین (مسجدالحرام و مسجدالنبی) به صورت گسترده و باشکوه حضور یابند.
رییس سازمان حج و زیارت افزود: باید در همه امور حج  همدلی، هم فزایی و هم پوشانی فعالیتها را در اولویت قرار دهیم و برای راحتی و آرامش زائران، هر سختی و مشقتی را به جان بخریم.
آقای رشیدیان، انجام مناسک حج در گرمترین ایام سال، طولانی بودن مدت اقامت، میانگین سنی بالای زائران ایرانی (56 سال) و اکثریت داشتن بانوان در میان آنان (53 درصد کل حجاج اعزامی) را از جمله ویژگی های حج تمتع امسال برشمرد و  در این شرایط، اهمیت فعالیت جهادی و تقویت همدلی و همکاری کارکنان بعثه و حوزه حج و زیارت را در رسیدگی به امور آنان، چند برابر دانست.
وی گفت: این سفر طولانی و مشکلات آن زیاد است اما همه ما در برخورد با زائرین باید تحمل و سعه صدر داشته باشیم.
آقای رشیدیان در همین راستا از همه دست اندرکاران و کارکنان امور حج و زیارت مستقر در عربستان خواست با مدارا و برنامه ریزی در کارها، امور را پیش ببرند و در انجام آن، مفاد توافقنامه ها و قراردادهای منعقده و نیز، ضوابط و دستورالعمل های کتاب تعلیمات حج را رعایت کنند.
رییس سازمان حج و زیارت همچنین خبر داد که از روز دوشنبه – 24 تیر- با 
پرواز همزمان هواپیماهای زائران ایرانی به جده و مدینه، انتقال حجاج به سرزمین وحی به اوج خواهد رسید.
وی گفت: ستاد حج و زیارت در مکه به صورت عملیاتی کار خود را شروع کرده و نیروهای کنسولی نیز با استقرار در مکه و مدینه، مشکلات احتمالی زائران را پیگیری و رفع می کنند.
آقای رشیدیان تصریح کرد: تاکنون مشکل خاصی در تعاملات با طرف عربستانی و حضور زائران در مکه و مدینه نداشته ایم و حج در آرامش و امنیت همراه با اقتدار، عزت و کرامت حجاج برگزار خواهد شد.
 




نظرات کاربران