نشست مسئولان حج در مدینه برگزار شد نشست مسئولان حج در مدینه برگزار شد نشست مسئولان حج در مدینه برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست مسئولان حج در مدینه برگزار شد نشست مسئولان حج در مدینه برگزار شد نشست مسئولان حج در مدینه برگزار شد نشست مسئولان حج در مدینه برگزار شد نشست مسئولان حج در مدینه برگزار شد

نشست مسئولان حج در مدینه برگزار شد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست مسؤولان حج در مدینه منوره با تأکید بر اینکه کارگزاران حج 98 باید خدمتگزار و خادم واقعی زائران ایرانی باشند، تصریح کرد: خدماتی که به حجاج ارائه می شود باید تقویت و با تلاش بیشتر زمینه آسایش زائران فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که روز شنبه (22 تیرماه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره تشکیل شد، مسؤولان عملیات حج 98 و ستادهای مدینه و مکه و معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گزارش های جداگانه شرایط را برای استقبال از زائران و برگزاری حجی آرام، مطلوب ارزیابی کردند.  
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این نشست با تأکید بر اینکه کارگزاران حج 98 در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به لطف خداوند هماهنگ عمل می کنند، تصریح کرد: حج 98 در فضای آرامی شروع شده است و ان شاءالله با تلاش و تعامل همه دست اندرکاران اجرایی و فرهنگی و پزشکی، زائران با حجی مقبول وبا عزت و سلامت به کشور بازگردند.
آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت نیز بر لزوم ارائه خدمات گنجانده شده در توافقنامه و قراردادهای امضا شده با طرف های سعودی به زائران تأکید کرد.
در ادامه این نشست، آقای نصرالله فرهمند رئیس عملیات حج 98 شرایط شهر مکه را برای استقبال از نخستین گروه زائران ایرانی که امشب مدینه را ترک کرده و وارد این شهر می شوند، خوب ارزیابی و اظهار کرد: وضع اسکان زائران در مکه مطلوب است و در حوزه های تغذیه و حمل و نقل برای ارائه خدمات به حجاج برنامه ریزی شده و مشکلی وجود ندارد.
وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی و اقداماتی که در عرفات و منا انجام شده، در ارائه خدمات به زائران، موفق تر از گذشته عمل شود.
آقای ناصر حویزاوی رئیس ستاد حج و زیارت در مدینه منوره نیز از عزیمت نخستین گروه زائران به تعداد 1910 نفر در قالب 13 کاروان تا پایان امشب به مکه مکرمه خبر داد.
وی گفت: تلاش شده؛ بهترین خدمات به زائران در مدت اقامت در شهر پیامبر ارائه گردد و اگر مشکلی وجود دارد بسرعت رفع شود.
آقای اکبر رضایی رئیس ستاد حج وزیارت در مکه نیز با اشاره به آمادگی این ستاد برای استقبال از زائران گفت: دوهزار نفر از حجاج کشورمان 24 تیرماه از فرودگاه جده وارد عربستان شده و به مکه منتقل خواهند شد و در چهار روز نخست تعداد زائران ایرانی در مکه به نزدیک 12 هزار نفر خواهد رسید.
وی گفت: تاکنون با 50 پرواز 12460 نفر از زائران و عوامل اجرایی وارد عربستان شدند و پروازهای دو ایستگاه یزد و زنجان به اتمام رسیده و از امروز نیز پرواز زائران از ساری شروع خواهد شد.   
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه نیز با بیان اینکه تاکنون برنامه های متنوع فرهنگی و معنوی برای زائران اجرا شده است، گفت: استقبال زائران از این برنامه ها بسیار خوب بوده است.
وی از ورود زائران اهل سنت کشورمان در روزهای آینده به مدینه منوره خبر داد.
در ادامه این جلسه، معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری و مسؤولان هیأت پزشکی، هواپیمایی و هیأت کنسولی وزارت امور خارجه در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه مسؤولیت خود برای ارائه خدمات به زائران گزارش دادند.
بر پایه این گزارش، در این جلسه آقای رشیدیان از مسئول هیأت کنسولی وزارت امور خارجه خواست تا تدابیر لازم را برای حمایت از زائران ایرانی با هماهنگی ستادهای مدینه و مکه اتخاذ کند.
سرپرست حجاج ایرانی نیز با تقدیر از تلاش های نمایندگان ولی فقیه و مسئولان سابق حج، تصریح کرد: زحمات فراوانی برای برگزاری حج 98 کشیده شده و لازم است ضمن پرهیز از بزرگنمایی در ارائه خدمات، رسانه ها این تلاش ها را در داخل کشور منعکس کنند تا فضای آرام حج به زائران و خانواده هایشان منتقل شود.                                                                          




نظرات کاربران