بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب از ستاد اجرایی حج در مدینه بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب از ستاد اجرایی حج در مدینه بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب از ستاد اجرایی حج در مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب از ستاد اجرایی حج در مدینه بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب از ستاد اجرایی حج در مدینه بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب از ستاد اجرایی حج در مدینه بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب از ستاد اجرایی حج در مدینه بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب از ستاد اجرایی حج در مدینه

بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب از ستاد اجرایی حج در مدینه

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از ستاد اجرایی حج در مدینه منوره بازدید کرد 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با حضور در ستاد اجرایی مدینه منوره از نزدیک با مسئولان واحدهای مختلف گفت وگو کرد.
در این بازدید که آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و تنی چند از مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت را همراهی می کردند آقای ناصر حویزاوی رئیس ستاد حج و زیارت در مدینه منوره و مسؤولان واحدهای مختلف این ستاد از فعالیت ها و برنامه های حوزه خود، نحوه ارائه خدمات به حجاج و آغاز اعزام زائران از شهر پیامبر به مکه مکرمه گزارش دادند.
در این بازدید، سرپرست حجاج ایرانی از تلاش های دست اندرکاران حج برای فراهم کردن امکانات و تسهیلات مطلوب برای زائران تقدیر کرد و اجرای درست برنامه ریزی ها را حاصل زحمات و تلاش های آنان دانست.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین تصریح کرد: خادمین ضیوف الرحمان در حوزه حج و زیارت با انگیزه قوی به حجاج خدمت می کنند و الحمدالله موفق هم بوده اند.
رئیس سازمان حج و زیارت نیز در جریان این بازدید، از راهکارهای مورد استفاده در حوزه ظرفیت های نرم افزاری و فنی برای کنترل برنامه ریزی های انجام شده گزارشی ارائه و تأکید کرد: هیچ کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران به زائران خود خدمات مختلف ارائه نمی دهد.
وی گفت: از گزارش بخش های بازرسی و ارزشیابی برای پیش بینی نیازهای سال بعد استفاده خوبی صورت گرفته و به کاهش مراجعات مستقیم منجر شده است.
آقای رشیدیان افزود: با تلاش صورت گرفته، امسال تاکنون در دو مرحله بخشی از ارز مورد نیاز حج بهتر از سال گذشته به عربستان انتقال یافته است و امیدواریم که مرحله سوم نیز بموقع منتقل شود.
نماینده ولی فقیه همچنین در ادامه این بازدید با مسؤول و اعضای هیأت کنسولی وزارت امور خارجه اعزامی به حج 98 به گفت وگو نشست و نقش آنان را در ایجاد آرامش میان زائران و خانواده هایشان یادآور شد.
ارائه گزارش در حوزه نقل درون شهری پایان بخش این بازدید بود که در جریان آن، اعلام شد تا پایان روز شنبه شب (22 تیرماه) بیش از پنج هزار و 900 زائر در قالب 40 کاروان با 137 دستگاه اتوبوس به زیارت دوره رفته اند و 1918 زائر در قالب 13 کاروان نیز پس از زیارت شهر پیامبر با اتوبوس عازم مکه مکرمه شدند.
به گفته رئیس سازمان حج وزیارت، اتوبوس هایی که امسال برای زائران ایرانی در نظر گرفته شده، ساخت سالهای 2017 تا 2019 میلادی است و زائران از کیفیت آنها راضی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان این بازدید ابراز امیدواری کرد؛ با استفاده از تجربیات سال های گذشته و نتیجه بررسی ها و آسیب شناسی هایی که صورت می گیرد به زائران خدمات بهتری ارائه و  آنها رضایت بیشتری داشته باشند.  
گفتنی است؛ بیش از 86 هزار و 500 زائر ایرانی امسال در مراسم حج تمتع در کنار زائران دیگر کشورهای جهان حضور دارند.




نظرات کاربران