حج مرکز ثقل جهان اسلام است حج مرکز ثقل جهان اسلام است حج مرکز ثقل جهان اسلام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج مرکز ثقل جهان اسلام است حج مرکز ثقل جهان اسلام است حج مرکز ثقل جهان اسلام است حج مرکز ثقل جهان اسلام است حج مرکز ثقل جهان اسلام است

حج مرکز ثقل جهان اسلام است

 سفیر سابق ایران در کویت با بیان اینکه با مذاکرات صورت گرفته پس از فاجعه منا، به دنبال تضمین امنیت حجاج ایران بودیم، گفت: حج مرکز ثقل جهان اسلام است و عدم حضور جمهوری اسلامی در این کنگره جهانی توجیه پذیر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رضا میرابیان روز یکشنبه در نشست علمی تخصصی با عنوان «حج، انسجام اسلامی و آینده همگرایی در جهان اسلام»، در پژوهشکده حج و زیارت در قم برگزار شد، گفت: نگرش جهان اسلام به جمهوری اسلامی پس از بحران سوریه بهبود یافته است و بررسی ها نشان می دهد که محبوبیت و مقبولیت ایران در میان جوامع اسلامی افزایش یافته است.


وی با اشاره به اهمیت و جایگاه حج، تصریح کرد: حج مرکز ثقل جهان اسلام است و نباید از این مهم در عرصه جهانی غفلت کنیم.
کارشناس حوزه خلیج فارس، ادامه داد: یکجانبه گرایی آمریکا در منطقه و جهان، امنیت جهان را تهدید کرده است که می توان از «خطر ترامپیسم» به عنوان عامل مشترک میان جهان اسلام و اعلام حقانیت جمهوری اسلامی در مقابل این تهدید جهانی، استفاده کرد.


پژوهشگر موسسه فرهنگی مطالعاتی و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران نیز دراین همایش گفت: استفاده از ظرفیت های رسانه های جدید از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حوزه انتقال پیام در موضوع حج از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.


محمد خواجویی افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و جریان سازی در شبکه های اجتماعی پیرامون تبیین ابعاد حج باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.


وی ادامه داد: در تولید محتوا و انتقال پیام نباید خود را به رسانه های داخلی استفاده کرد و باید برای انتقال پیام حج از رسانه های همسو در منطقه نیز بهره برد.


خواجویی، با اشاره به ائتلاف سازی های منطقه ای علیه جمهوری اسلامی در سال های اخیر گفت: دستور کارهای رسانه ای در منطقه تغییر کرده است به گونه ای که بخشی از کشورهای اسلامی در برنامه های سیاسی و امنیتی به طور کامل همسو با اسرائیل و آمریکا شده اند.


وی با بیان اینکه حج یک اَبَرپیام است گفت: حضور میلیونی مسلمانان از کشورهای مختلف، مسالمت جویی و صلح طلبی مسلمانان و همچنین وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی از جمله موضوعاتی است که امکان برجسته سازی خبری را دارد.


وی تاکید کرد: کارکردهای حج و اربعین متفاوت است و باید در بُعد رسانه ای به این تفاوت در کارکردها توجه شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران