مکه نخستین کاروان حجاج ایرانی را در آغوش گرفت مکه نخستین کاروان حجاج ایرانی را در آغوش گرفت مکه نخستین کاروان حجاج ایرانی را در آغوش گرفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مکه نخستین کاروان حجاج ایرانی را در آغوش گرفت مکه نخستین کاروان حجاج ایرانی را در آغوش گرفت مکه نخستین کاروان حجاج ایرانی را در آغوش گرفت مکه نخستین کاروان حجاج ایرانی را در آغوش گرفت مکه نخستین کاروان حجاج ایرانی را در آغوش گرفت

مکه نخستین کاروان حجاج ایرانی را در آغوش گرفت

نخستین گروه از زائران کاروانهای ایرانی حج تمتع که شب گذشته در میقات شجره لباس سفید احرام پوشیده و از مدینه منوره به سوی خانه خدا به حرکت در آمده بودند، با سلامتی و امنیت کامل در مکه مکرمه مورد استقبال قرار گرفتند.

آقای «اکبر رضایی» رییس ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه ظهر امروز یکشنبه به ستاد خبری حج گفت:«کاروانهای زائران ایرانی که در مسجد شجره محرم شده بودند، بامداد امروز در آرامش و سلامت کامل وارد مکه شدند و در 10 هتل این شهر مقدس اسکان یافتند.»
وی افزود: زائران ایرانی هنگام ورود به هتل با برگزاری مراسمی مورد استقبال مسوولان ستاد مرکزی حج و زیارت در مکه مکرمه قرار گرفتند.
این مقام سازمان حج و زیارت تصریح کرد: پس از استقرار در هتل، حجاج ایرانی با اتوبوسهای پیش بینی شده برای انجام عمره تمتع به مسجدالحرام انتقال یافتند.
آقای رضایی، تعداد زائران نخستین گروه حجاج ایرانی حاضر در مکه را 1980 نفر در قالب 13 کاروان بیان کرد که پس از شش روز اقامت در مدینه منوره به منظور انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی رفته بودند.
وی گفت: امشب نیز 12 کاروان دیگر به استعداد یکهزار و 815 زائر از مدینه وارد می شوند تا تعداد حجاج ایرانی در مکه مکرمه به سه هزار و 796 نفر برسد.
معاون سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد که ورود زائران ایرانی از مسیر جده به مکه مکرمه نیز از فردا (دوشنبه) آغاز می شود.
آقای رضایی از همه حجاج و زائران ایرانی خواست هنگام ورود به مکه آرامش خود را حفظ کنند و برای انجام اعمال عمره تمتع، هیجان و تعجیل نداشته باشند.
وی گفت: نقش کلیدی را در هدایت کاروانها، مدیران و روحانیون آن بر عهده دارند و ما از همه زائران تقاضا داریم به توصیه های مسئولان کاروان خویش به دقت عمل کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران