سرپرست حجاج ایرانی: 

مدینه کلاس درس است سرپرست حجاج ایرانی: 

مدینه کلاس درس است سرپرست حجاج ایرانی: 

مدینه کلاس درس است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی: 

مدینه کلاس درس است سرپرست حجاج ایرانی: 

مدینه کلاس درس است سرپرست حجاج ایرانی: 

مدینه کلاس درس است سرپرست حجاج ایرانی: 

مدینه کلاس درس است سرپرست حجاج ایرانی: 

مدینه کلاس درس است
سرپرست حجاج ایرانی:

مدینه کلاس درس است

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، شهر مدینه را کلاس درس خواند و از همه حجاج و زائران ایرانی خواست آموزه های حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام را به عنوان معلم و اسوه زندگی در همه جا به کار بندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب یکشنبه شب در محفل انس و معرفت و جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) در جمع زائران ایرانی در هتل موفنبیک شهر مدینه گفت: «ما امروز در کنار تربت پاک حبیب خدا هستیم، حضرت رسول (ص) برای همه انسانها اسوه بود و شاگردان خوبی را در مدرسه و مکتب مدینه تربیت کرد.»
وی افزود: شاگردان این مکتب اعم از زن و مرد به شخصیتهای بزرگی در تاریخ تبدیل شدند که خود اسوه و الگو برای دیگران به شمار می آیند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی رویدادهای تاریخ صدر اسلام و جانفشانی های مسلمانان برای حفظ و پیشبرد آموزه های دین تصریح کرد: اگر ما از فرصت حضور در مدینه استفاده نکنیم و به ارزیابی خود در کنار تربت پیامبر (ص) نپردازیم، ممکن است اصلاح نشده به ایران برگردیم.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت گفت: اصلاح نفس، صداقت داشتن، به وقت نماز اهمیت دادن و دیگر خصوصیات اخلاقی یک مسلمان واقعی باید در اینجا به روز شود و در طول زندگی ادامه یابد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین با تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) به زائران ایرانی، حضور آنان را در محل ولادت امام هشتم تبریک و تهنیت گفت.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به پیام امام علی بن موسی الرضا به شیعیان و علاقمندان ایشان گفت: بستن راههای نفوذ و وسوسه شیطان، راستگویی و امانتداری، نیکی به والدین و پرهیز از جدال در مسائل بیهوده از جمله سفارشات و تاکیدات آن حضرت به شیعیان است.
نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنانش، از حجاج و زائران ایرانی خواست از فرصت حضور روحانیون در کاروانها بهره ببرند و سوالات شرعی خویش را از آنها بپرسند تا بتوانند مناسک حج را بدون شبهه و ایراد و بدور از استرس انجام دهند.
وی گفت: گاهی ندانستن یک مساله شرعی و نادیده گرفتن مسائل ریز و کوچک در حج       می تواند مشکلات بزرگی را در زمینه انجام مناسک ایجاد کند و فرصت جبران آن هم نباشد.


در این مراسم که با حضور پرشور زائران ایرانی برگزار شد، گروه تواشیح «طاها» از استان مازندران و «حاج علی فراهانی» از مداحان اهل بیت (ع) با همخوانی و قرائت اشعاری در باره هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، میلاد فرخنده آن حضرت را به شیعیان، مسلمانان و همه آزادگان جهان تبریک گفتند.
*تمام*
 




نظرات کاربران