بازدید سرزده سرپرست حجاج ایرانی از دو هتل محل اقامت زائران ایرانی در مدینه 

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت به صورت سرزده از دو هتل محل اقامت  زائران کشورمان در مدینه منوره بازدید و با زائران گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب و آقای علی رضا رشیدیان درسومین روز اقامت خود در مدینه در بازدید سرزده از هتل های نجمه مبارک و ابراج طابه الماسی از نزدیک با زائران خوزستانی، مازندرانی، قزوینی، تهرانی، خراسانی و لرستانی در فضایی گرم و سرشار از صمیمیت و مهربانی دیدار و گفتگو کردند.
سرپرست زائران ایرانی خانه خدا و رئیس سازمان حج وزیارت در حالی وارد هتل نجمه مبارک درنزدیکی مرقد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی شدند که زائران کشورمان پس از شرکت در نمازظهر و زیارت مرقد مطهر رحمه للعالمین، در غذاخوری هتل مشغول صرف غذا بودند. 
سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت با حضور بر سر میز غذای زائران از کیفیت و تنوع غذایی جویا شدند.
یکی از زائران در گفتگو با نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت به وضعیت اطاق خود اشاره کرد که سرپرست حجاج ایرانی دراین زمینه دستور رسیدگی به مدیر مجموعه داد. 
بگفته سید کمال محسنی مدیرمجموعه درهتل نجمه مبارک 760 زائرازسه استان خوزستان، مازندران و قزوین مستقرهستند.
برپایه این گزارش، دربدو ورود سرپرست حجاج ایرانی و آقای رشیدیان به هتل ابراج طابه الماسی، زائران تهرانی، خراسانی و لرستانی با ذکر صلوات از آنان استقبال کردند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب و آقای رشیدیان پس از شنیدن گزارش مدیرمجموعه هتل ابراج طابه الماسی با رویی گشاده و صبر و حوصله، درخواست‌ها و پیشنهادات مطرح شده از سوی زائران را شنیدند.
نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت در پایان این بازدید خطاب به مسئولان بعثه و ستاد مدینه  که وی را همراهی می‌کردند، اظهار داشت: همه باید درخدمت ضیوف الرحمان باشیم تا در فضایی آرام به زیارت رفته و اعمال حج را انجام دهند.
نصرالله فرهمند مدیرعملیات حج درحاشیه این بازدید درگفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج اظهار داشـت: برخی درخواست های زائران مربوط به تغذیه و تنوع غذایی بود که اصلاح پذیراست و با توجه به بازخوردهایی که اخذ می شود در برنامه غذایی لحاظ خواهد شد.
وی افزود: بخشی از درخواست ها نیز در قراردادهای امضاء شده با طرف های سعودی  گنجانده شده و مدیران مجموعه باید حق زائر را محترم شمرده و تامین آن را دراولویت قرار دهند.
مدیرعملیات حج 98 با اشاره به تخریب هتل های قدیمی وساخته نشدن هتل های جدید و مشکلاتی که در اسکان زائران درمدینه بوجود آمده، اضافه کرد: سازمان حج وزیارت با وجود محدودیت هایی که وجود دارد حداقل بیست درصد کمتراز تعداد مورد نظر در برگه تصریح هتل ها  زائران را اسکان می دهد تا تسهیلات بیشتری را برای آنها فراهم کند.
گفتنی است در حج 98 بیست هتل در منطقه مرکزی شهر پیامبر برای اسکان زائران ایرانی مدینه قبل پیش بینی شده است.
  



 
 




نظرات کاربران