خطرناک ترین گروه زاهدان از منظر امام علی علیه السلام خطرناک ترین گروه زاهدان از منظر امام علی علیه السلام خطرناک ترین گروه زاهدان از منظر امام علی علیه السلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خطرناک ترین گروه زاهدان از منظر امام علی علیه السلام خطرناک ترین گروه زاهدان از منظر امام علی علیه السلام خطرناک ترین گروه زاهدان از منظر امام علی علیه السلام خطرناک ترین گروه زاهدان از منظر امام علی علیه السلام خطرناک ترین گروه زاهدان از منظر امام علی علیه السلام

خطرناک ترین گروه زاهدان از منظر امام علی علیه السلام

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا به بیان ویژگی زاهدان واقعی از منظر امام علی(ع) پرداخت و گفت که تولید ثروت هیچ منافاتی با زهد ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام سید محمدتقی قادری در مراسم سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری که در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار شد به بیان چند ویژگی شاخص آن حضرت پرداخت که ایشان را در بین شهدای کربلا به ستاره‌ای بی‌بدیل تبدیل کرده است.


وی بابیان اینکه همه شهدا در روز قیامت به مقام و موقعیت حضرت عباس (ع) غبطه می‌خورند، افزود: آن حضرت چنان در بین شهدا می‌درخشد که گنبد و بارگاه او در عرض گنبد و بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) است.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در ادامه از زهد به‌عنوان ویژگی پررنگ و نورانی حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) نام برد که سبب ماندگاری آن حضرت شده است و از زائران نیز خواست که زهد را در وجودشان نهادینه کنند تا شبیه حضرت شوند.


وی بابیان اینکه در نگاه اسلام تضاد، تقابل و تنافی بین دنیا و آخرت وجود ندارد، بلکه آخرت را باید در قلب دنیا جستجو کرد، بحث زهد و قناعت را به این موضوع گره زد و اظهار داشت: امام علی (ع) زاهدان به چهار دسته تقسیم می‌کند که نخستین گروه عرضه تولید ثروت را ندارند.


حجت‌الاسلام قادری افزود: این گروه ضعف خود را پنهان کرده و از دنیا بدگویی می‌کنند که باید بسیاری از اختلاس گران را جزو این گروه برشمرد.


وی از افراد باهوشی که همواره می‌خواهند مردم را سرکیسه کنند و هیچ زحمتی هم نکشند به‌عنوان گروه دوم موردنظر روایت امام علی (ع) نام برد و گفت: این افراد که از گروه اول خطرناک‌تر هستند، لباس زاهدانه می‌پوشند و پول مردم را از این طریق می‌گیرند.


اما گروه سوم که کربلا را رقم زدند، کسانی هستند که لباس زهد می‌پوشند و بسیار از دنیا بدگویی و از سرمایه‌داران انتقاد می‌کنند که سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا درباره این افراد گفت که آن‌ها می‌خواهند از روی دوش مردم عبور کنند و به قدرت برسند.


حجت‌الاسلام قادری بابیان اینکه گروه سوم از همه گروه خطرناک‌تر است، خاطرنشان کرد: زاهد واقعی در نگاه امام علی (ع)، کسی است که ضریب هوشی بالایی دارد، تولید ثروت کرده و اموال بسیاری را جذب می‌کند، اما وابسته ثروت نیست و از دنیا، آخرت خود را می‌سازد.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران