بصیرت رمزواره کربلایی شدن و حسینی ماندن بصیرت رمزواره کربلایی شدن و حسینی ماندن بصیرت رمزواره کربلایی شدن و حسینی ماندن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بصیرت رمزواره کربلایی شدن و حسینی ماندن بصیرت رمزواره کربلایی شدن و حسینی ماندن بصیرت رمزواره کربلایی شدن و حسینی ماندن بصیرت رمزواره کربلایی شدن و حسینی ماندن بصیرت رمزواره کربلایی شدن و حسینی ماندن

بصیرت رمزواره کربلایی شدن و حسینی ماندن

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا مهم ترین ویژگی حضرت زینب(س) را بصیرت در شناخت حق و باطل برشمرد و از بصیرت به عنوان کلیدواژه کربلایی شدن نام برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام سیدمحمدتقی قادری در مراسم سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری که صبح امروز در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، یکی از جلوه های برجسته عاشورا را حضور پررنگ حضرت زینب(س) برشمرد.


وی با بیان اینکه هرگز نمی توان حضرت زینب(س) را از متن عاشورا حذف کرد و انتظار به ثمر نشستن این واقعه بزرگ را داشت، مهم ترین ویژگی آن حضرت را بصیرت در شناخت حق و باطل برشمرد و از بصیرت به عنوان کلیدواژه کربلایی شدن نام برد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در ادامه از سلوک و عبودیت به عنوان نخستین ویژگی حضرت زینب(س) نام برد و افزود: نماز شب حضرت زینب(س) در صحرای کربلا و در میان انبوه دشمنان، بدن های قطعه قطعه شده شهدا و بچه های یتیم، غیر از تمام نماز شب ها است.


وی با بیان اینکه عارف و سالک در تاریخ فراوان است، اما هیچ کدام زینب کبری(س) نمی شوند، تصریح کرد: آن حضرت عارف و سالکی است که از درون عبادت، بصیرت دارد.


حجت الاسلام قادری با تأکید بر اینکه ارزش عرفان و سلوک به داشتن بصیرت است، ویژگی دوم حضرت زینب(س) را بصیرت در شناخت حق و باطل و دفاع از حق عنوان کرد و گفت: وقتی  غبار فتنه بلند شد و حق و باطل روبروی هم قرار گرفت، زینب کبری(س) پشت سر امام برحق حرکت کرد.


وی ادامه داد: بسیاری از مردم مکه و مدینه می دانستند که حسین(ع) حق و یزید باطل است، اما در گرفتن تصمیم نهایی برای حمایت از امام تعلل کردند، اما حضرت زینب(س) افزون بر بصیرت در شناخت حق، در مسیر حمایت از حق مقاومت کرد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه مقاومت در ادامه مسیر حق از شناخت حق مهم تر است، گفت: بسیاری از یاران امام حسین(ع) با اینکه به تشخیص حق رسیده بودند، پیش از رسیدن به کربلا، کاروان را ترک کردند و از قافله سالار شهیدان جا ماندند.


 




نظرات کاربران