مسئول دفتر نمایندگی بعثه معظم رهبری در عراق:

مراقب باشیم‌ امنیت زیارت کربلا خدشه دار نشود

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق، بر حفظ امنیت زیارت عتبات عالیات تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی در جلسه توجیهی روحانیان و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات، فراهم بودن امنیت در زیارت اعتاب مقدسه را یادآور شد و بر حفظ این شرایط تأکید کرد.


وی با بیان اینکه راه کربلا به قیمت نثار خون شهیدان باز شده است، اما دشمنان می خواهند با ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق آن را ناامن کنند، تصریح کرد: دشمنان از هیچ تلاشی برای ناامنی دریغ نمی کنند که باید مراقب باشیم، امنیت راه کربلا خدشه دار نشود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق از روحانیان و مداحان اعزامی به عتبات خواست که مشکلات را با هدف پیگیری و رفع آن از سوی مسئولان مربوطه بازگو کنند، اما مراقب باشند که خود و زائران درگیر مشکلات نشوند.


وی در ادامه با بیان اینکه اسلام دین جامع و متعادل است نه تک بُعدی، اهمیت شادی و عزاداری را مورد بازبینی قرار داد و گفت: شادی درک حقیقی نشاط و بهجت معنوی است؛ همانطور که عزاداری و گریه بر مصیبت کربلا حرکت آفرین و انسان ساز است و سبب قرب به حق می شود.


حجت الاسلام نجفی روحانی با اشاره به اینکه عزاداری و گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) سبب تلطیف قلوب شده و انسان را به سعادت‌ می رساند، افزود: گریه غبطه برای نبودن در رکاب آن حضرت انسان را به اهداف امام حسین(ع) نزدیک‌تر می کند.


وی با اشاره به انواع گریه بر لزوم‌ بعد معرفتی آن تاکید کرد و گفت: روحانیان و مداحان حالت عزا گرفتن و تباکی را به زائران یادآور شوند و برای آنان توضیح دهند که گریه برای اباعبدالله الحسین(ع) دارای جنبه عاطفی و عقلانی با هم است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران