هنر آشپزی ایرانی درمدینه منوره  هنر آشپزی ایرانی درمدینه منوره  هنر آشپزی ایرانی درمدینه منوره  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هنر آشپزی ایرانی درمدینه منوره  هنر آشپزی ایرانی درمدینه منوره  هنر آشپزی ایرانی درمدینه منوره  هنر آشپزی ایرانی درمدینه منوره  هنر آشپزی ایرانی درمدینه منوره 

هنر آشپزی ایرانی درمدینه منوره 

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با اشاره به اینکه برنامه غذایی حجاج کشورمان تنوع خوبی دارد، گفت: با تلاش شبانه روزی و هنر آشپزهای ایرانی غذای با کیفیت برای زائرین ایرانی طبخ و توزیع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب که سه شنبه 25 تیرماه در حاشیه بازدید از آشپزخانه های زین و دخیل در مدینه منوره با خبرنگاران  سخن میگفت، افزود: گروههای مختلفی در تلاش هستند تا زائرین خانه خدا زیارت و اعمال حج شان را به خوبی انجام دهند که یکی از آنها نیروهای فعال درآشپزخانه ها هستند.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین از تلاش لایه های پنهانی که برای اسکان، حمل و نقل و آماده سازی غذای زائرین تلاش می کنند، تقدیر کرد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در هر وعده غذایی حدود ده هزار پرس غذا در دو آشپزخانه زین و دخیل طبخ می شود، اظهار داشت: شبکه توزیع، غذای طبخ شده را با رعایت مسایل بهداشتی به هتل ها منتقل می کند تا زائرین از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: عزیزان در این آشپزخانه ها  به صورت تقریبا شبانه روزی و بی ادعا تلاش می کنند برای اینکه غذا را با کیفیت عالی در اختیار زائرین قرار بدهند و ما وظیفه داریم از آنها تشکر و تقدیر کنیم وبرای عرض خسته نباشید خدمت شان برسیم.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با بیان اینکه طبخ و توزیع غذا با دقت تمام، رعایت نظافت و نکات بهداشتی انجام می شود، افزود: آشپزهای ایرانی با مواد غذایی خیلی عالی که در اختیار آنها قرار گرفته و با ابتکار وهنر خود، غذایی با کیفیت  و سازگار با ذائقه زائران را تهیه می کنند.
وی اضافه کرد: در بازدیدهای روزانه از هتل ها ، عموم زائران از طبخ ونوع غذا راضی هستند که ذخیره خوبی برای همه خدمتگزاران خواهد بود.
وی با بیان اینکه آشپزخانه ها برابر نیاز زائرین ایرانی در مدینه و مکه فعال شده است، گفت: تجهیزات وامکانات این آشپزخانه ها با توجه به نیازهای طبخ غذا برای ایرانی ها سال به سال مدرن تر شده است و ما از نزدیک مشاهده کردیم که کیفیت مواد غذایی مورد استفاده و طبخ شده بسیارخوب و رعایت بهداشت و نظافت هم به خوبی انجام شده است. 
وی در پایان گفت: برخی از مواد غذایی، با کیفیت بسیار خوب از کشورهایی تهیه شده است که تولیداتشان متناسب با برنامه غذایی ما بوده است.
آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت نیز که در این بازدید سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می کرد؛ با بیان اینکه مناسک حج یک مناسک در حرکت است و زائران باید انرژی زیادی برای انجام اعمالشان مصرف کنند، تصریح کرد: همه دست اندرکاران حوزه تغذیه تلاش می کنند تا غذای سالم ، با کیفیت و بهداشتی برای ضیوف الرحمان تهیه و توزیع شود.
 


| شناسه مطلب: 94823




حج 98 نواب آشپزخانه



نظرات کاربران