اربعین یکی از جلوه‌گاه‌های ارتباطی میان ملت ایران و عراق است  اربعین یکی از جلوه‌گاه‌های ارتباطی میان ملت ایران و عراق است  اربعین یکی از جلوه‌گاه‌های ارتباطی میان ملت ایران و عراق است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
 اربعین یکی از جلوه‌گاه‌های ارتباطی میان ملت ایران و عراق است  اربعین یکی از جلوه‌گاه‌های ارتباطی میان ملت ایران و عراق است  اربعین یکی از جلوه‌گاه‌های ارتباطی میان ملت ایران و عراق است  اربعین یکی از جلوه‌گاه‌های ارتباطی میان ملت ایران و عراق است  اربعین یکی از جلوه‌گاه‌های ارتباطی میان ملت ایران و عراق است

 اربعین یکی از جلوه‌گاه‌های ارتباطی میان ملت ایران و عراق است

سفیر عراق در تهران با بیان اینکه اربعین یکی از جلوه‌گاه‌های ارتباط میان ایران و عراق است، گفت: هر سال بیش از سه میلیون زائر اربعینی و دو میلیون زائر کاروانی در طی سال از ایران به عراق سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از مشهد مقدس، سعد عبدالوهاب جواد قندیل در بازدید از دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: 50 درصد از دانشجویان بین‌الملل عراقی در ایران در حال تحصیل هستند که بخشی عمده‌ای از آن  در دانشگاه فردوسی تحصیل می‌کنند.


 


وی بابیان اینکه وزارت آموزش عالی عراق دانشگاه فردوسی را در رأس دانشگاه‌هایی قلمداد می‌کند که دارای تأییدیه است، افزود: حضور دانشجویان متعدد در این دانشگاه  نشان‌گر جایگاه مهم دانشگاه فردوسی است.


 


جواد قندیل خاطرنشان کرد: سه هزار دانشجو از عراق در ایران تحصیل می‌کنند. علاوه بر این یکی دیگر از ابعاد همجواری ایران و عراق داشتن بیشترین مرز زمینی است که این‌رو کشور را به هم وابسته کرده است.


 


وی تصریح کرد: اربعین یکی از جلوه‌گاه‌های ارتباط میان ایران و عراق است و هر سال بیش از سه میلیون زائر اربعینی و دو میلیون زائر کاروانی در طی سال از ایران به عراق سفر می‌کنند که در مجموع این تعداد زائر به پنج میلیون نفر می‌رسد، همچنین سالانه 4 میلیون عراقی برای زیارت به ایران سفر می‌کنند و این سطح از ارتباط بین دو کشور در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.


| شناسه مطلب: 94828




اربعین عراق مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران