مراسم بدرقه زائران سرزمین وحی ویژه خانواده شهدا در اردبیل برگزار شد مراسم بدرقه زائران سرزمین وحی ویژه خانواده شهدا در اردبیل برگزار شد مراسم بدرقه زائران سرزمین وحی ویژه خانواده شهدا در اردبیل برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم بدرقه زائران سرزمین وحی ویژه خانواده شهدا در اردبیل برگزار شد مراسم بدرقه زائران سرزمین وحی ویژه خانواده شهدا در اردبیل برگزار شد مراسم بدرقه زائران سرزمین وحی ویژه خانواده شهدا در اردبیل برگزار شد مراسم بدرقه زائران سرزمین وحی ویژه خانواده شهدا در اردبیل برگزار شد مراسم بدرقه زائران سرزمین وحی ویژه خانواده شهدا در اردبیل برگزار شد

مراسم بدرقه زائران سرزمین وحی ویژه خانواده شهدا در اردبیل برگزار شد

مراسم بدرقه زائران ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان اردبیل با حضور مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و حج و زیارت استان اردبیل در این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله بیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبیل در مراسم بدرقه زائران ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان اردبیل گفت: حج بیت‌الله الحرام و شهادت در راه خدا هر دو از مطهرات معنوی انسان هستند که خداوند متعال بر بندگان برگزیده خود روزی می‌کند.


وی ضمن اینکه هدف از برگزاری چنین جلسه را تجلیل از شهید و شهادت عنوان کرد؛ افزود: خداوند متعال با اولین قطره خونی که از شهید به زمین ریخته می شود تمام گناهان او را می آمرزد و او را همچون روحش به جسمی پاک و مطهر تبدیل می کند، همانگونه که حاجی با حضور در صحرای عرفات و توبه و انابه خود مورد مغفرت حضرت باریتعالی قرار می گیرد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اردبیل با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای فاجعه منا و با اشاره به آیه 100 سوره مبارکه نساء که می فرماید: «وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه » افزود: قطعا این شهدای معظم  که از خانه خود برای انجام مناسک الهی به سوی پروردگار خود خارج شده بودند مورد مغفرت و رحمت الهی قرارگرفته اند و در این شهادت که در قربانگاه منا به سوی پروردگار خود پرکشیدند مأجور هستند و امید واریم که روح این شهدا دعاگو و شفاعت کننده ما باشند.


وی تصریح کرد: عزت و اقتدار ایران اسلامی به برکت خون پاک شهدای معظم این دیار است و حجاج خانه خدا در ایام حضور در مشاعر مقدسه و اماکن متبرکه برای تعالی روح این عزیزان دعا می کنند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اردبیل، خانواده معظم شهداء و ایثارگران را نماد صبر و عزت و مقاومت دانست و افزود: حجاج عزیز و بزرگوار به پاس قدردانی از زحمات ایثارگرانه این عزیزان نایب الزیاره آنها در این سفر معنوی خواهند بود.


وی در پایان با اشاره به آیات اولیه سوره مبارکه برائت(توبه) در خصوص برائت از مشرکین که به دستور پیامبر(ص) و توسط امام علی (ع) در حج قرائت شد، برائت از مشرکین را روح حج عنوان کرد و افزود: به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی حجی که حجاج ایرانی برگزار می کنند حج سمبلیک و بی روح نیست و مراسم برائت از مشرکان همه ساله فقط به وسیله حجاج ایرانی برگزار می شود و به برگزاری چنین حجی می بالیم.


در ابتدای این مراسم آقای یاسر شاهی مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان اردبیل با تجلیل از مقام شهید و شهادت و تجلیل از خانواده های معظم آنها از اقدامات صورت گرفته به خانواده های شهدای منا و ایثارگران استان گزارشی ارائه کرد.


در پایان این مراسم چند دقیقه ای به یاد قبرستان غریب بقیع نوحه سرایی انجام گرفت.


گفتنی است که این مراسم از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل و همکاری دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبیل برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران