طبخ روزانه بیست هزار پرس غذا برای زائران مدینه قبل

مدیرکل تغذیه وتدارکات حج، عمره وعتبات از طبخ روزانه ده هزار پرس غذا در هر وعده برای زائران ایرانی مدینه قبل خبر داد.

آقای مهران فرشید در گفتگو با خبرنگارستاد خبری حج دراین باره افزود: در دو آشپزخانه زین  در شمال شرق و آشپزخانه دخیل در جنوب غربی مدینه امسال خطوط برنج، خورشت، کباب، سوپ و آماده سازی برای پخت غذای زائران ایرانی فعال شده اند و در کنار آن سردخانه و انبار نگهداری اقلام مورد نیاز و توزیع نیز پیش بینی شده است.
مدیرکل تغذیه وتدارکات حج، عمره وعتبات سازمان حج وزیارت با تاکید براینکه طبخ غذای با کیفیت، سالم و بهداشتی در اولویت قرار دارد، افزود: در هر آشپزخانه 27 نیروی ایرانی مسئولیت طبخ و توزیع غذا را بعهده دارند.
وی اضافه کرد: این افراد از میان حدود 800 متقاضی امسال که شرایط عمومی را داشتند و در مصاحبه پذیرفته شده و دوره آموزشی را طی کردند انتخاب و اعزام شدند.  
بگفته وی مالکان این آشپزخانه ها به سفارش سازمان حج وزیارت بهترین تجهیزات روز را خریداری و نصب کرده اند که موجب ارتقاء کیفیت و بهبود فرآیند طبخ غذا شده است.
وی با اشاره به اینکه تنوع غذایی براساس گزارش های کارشناسی و نظر سنجی هایی که هر سال انجام می شود در برنامه غذایی زائران گنجانده شده است، ادامه داد: علاوه بر پخت غذای رژیمی ، صبحانه گرم نیزدر این برنامه پیش بینی شده که در هفته سه بار طبخ و توزیع می شود. 
وی نیروهای دو آشپزخانه زین و دخیل را معمولا از ساعت 3 بامداد تا 5 بعدازظهر درگیر پخت و توزیع غذا دانست و در عین حال، روند فعالیت در این دو آشپزخانه را روان توصیف کرد.
آقای فرشید گفت: روزانه 20 دستگاه خودرو حمل غذا که در هرکدام 12 هیتر برقی قرار دارد و در هر هیتر نیز غذای حدود 500 نفر نگهداری می شود غذای طبخ شده در آشپزخانه ها را به بیش از بیست هتلی که زائران ایرانی و کارگزاران حج در مدینه مستقر هستند، منتقل می کنند. 
وی افزود: توزیع غذای ظهر از ساعت ده صبح و توزیع غذای شب از ساعت 5 بعداز ظهر با رعایت شرایط بهداشتی انجام می شود. 
آقای فرشید در پایان تعداد نیروهای گروه آشپزی اعزامی به  عربستان را بیش از 320 نفر ذکر کرد و گفت: بیش از 260 نفراز این نیروها در دو آشپزخانه ابوجدایل و الافندیه در مکه مستقر می شوند که به ترتیب حداکثر 70 هزار و حدود 20 هزار پرس غذا در هر وعده پخت خواهند کرد.  
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران