همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان تهران با حضور پرشور زائران برگزار شد همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان تهران با حضور پرشور زائران برگزار شد همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان تهران با حضور پرشور زائران برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان تهران با حضور پرشور زائران برگزار شد همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان تهران با حضور پرشور زائران برگزار شد همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان تهران با حضور پرشور زائران برگزار شد همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان تهران با حضور پرشور زائران برگزار شد همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان تهران با حضور پرشور زائران برگزار شد

همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان تهران با حضور پرشور زائران برگزار شد

همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران با حضور چشمگیر بیش از۸۰۰نفر از زائران دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران عصر 25تیر ماه با سخنرانی حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، حشمت الله قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام، معاونان و زائران اصلی و ذخیره بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.


این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.سپس کلیپی از عتبات دانشگاهیان پخش شد که فضای معنوی خاصی به مراسم داد.


در ابتدا، حجت الاسلام مطهری‌پور ضمن خوشامدگویی به زائران دانشگاهی با بیان ویژگی های زیارت امام علی(ع) گفت: امیرمومنان(ع) را باید شناخت. ابن ابی الحدید هم می گوید من هزار بار یکی از خطبه های نهج البلاغه را خواندم و هر بار مطلب جدیدی آموختم.


وی درخصوص چگونه بهره بردن از این سفر گفت: با افزایش شناخت و معرفت و با مطالعه بسته فرهنگی قبل از سفر نسبت به پالایش خودمان اقدام کنیم و با آمادگی معنوی بیشتری عازم این سفر شویم.


حجت الاسلام رستمی نیز در این همایش در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها و اثرات زیارت عتبات عالیات به ایراد سخن پرداخت.


در ادامه همایش حشمت الله قنبری در خصوص قیام عاشورا و زیارت به ایراد سخن پرداخت.


معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز در این جلسه به توضیح موضوعات اجرایی پیرامون اعزام پرداخت و گفت: بحث مهم در اعزام پسران دانشجو، خروج از کشور است و دانشجویانی که معافیت تحصیلی دارند باید مدارک و فرم های دفترچه راهنما را تحویل دهند تا مجوز خروج از کشور را از طریق ستاد برای آنها دریافت کنیم.


زارع در خصوص اعطای وام به زائرین نیز گفت:زائرین دانشگاهی می توانند وام سه میلیون تومانی بانک ملت را برای زیارت عتبات دریافت کنند.وی ضمن معرفی برنامه های فرهنگی ستاد،در خصوص مسابقه چراغ راه هدایت توضیحاتی را برای زائرین بیان نمود.


از دیگر برنامه های این همایش، مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) بود که حال و هوای معنوی خاصی به مراسم داد.در پایان جلسه نیز بین حاضرین در جلسه قرعه کشی شد و به چند تن از زائرین هم از سوی ستاد کارت هدیه تعلق گرفت.




نظرات کاربران