نماینده ولی فقیه درحلقه علاقمندان به نظام و رهبری معظم انقلاب اسلامی + فیلم

دههاتن از حجاج کشورهای اسلامی که برای زیارت مرقد پیامبر (ص) و شخصیتهای اسلامی در مدینه منوره بسر می برند، امروز چهارشنبه در مسجدالنبی به نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ابراز احترام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، زائرانی که در نمازجماعت ظهر مسجدالنبی شرکت کرده بودند، پس از آنکه حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و مسئول بعثه مقام معظم رهبری را در میان خود دیدند، با احوالپرسی و ادای احترام، مراتب ارادت خود را به رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز داشتند.
بسیاری از این افراد تلاش می کردند حتی دست نماینده ولی فقیه را ببوسند اما حجت الاسلام والمسلمین نواب مانع این کار شد.
اتباع کشورهایی از هند، اندونزی ، مالزی، پاکستان و افغانستان گرفته تا شماری از کشورهای عربی و آفریقایی در میان این جمع دیده می شدند.




یک عضو ستاد حج و زیارت در مدینه منوره وقتی این صحنه ها را دید، به خبرنگار ستاد خبری حج گفت: این رفتارها نشانه اعتبار و جایگاه نظام و رهبری در میان ملتهای مسلمان است و ما افتخار می کنیم که در سایه چنین نظامی زندگی می کنیم.
این صحنه امروز در شرایطی رخ داد که با نزدیک شدن به موسم حج، مدینه منوره چنان از جمعیت زائر کشورهای مختلف اسلامی مملو شده است که برای نماز ظهر نه تنها شبستان وسیع مسجد از نمازگزاران پر می شود بلکه صفوف فشرده نمازگزاران در صحن های گسترده آن نیز موج می زند.
مسجدالنبی که توسط حضرت محمد(ص) و یاران ایشان در سال نخست هجرت بنا شده و در قرون مختلف گسترش یافته است، در حال حاضر،  98 هزار و 500 مترمربع مساحت دارد. 
ظرفیت مسجدالنبی 698 هزار نفر نمازگزار است که این رقم در موسم به بیش از یک میلیون نفر می رسد.
خانه و مرقد پیامبر (ص) نیز در مسجدالنبی واقع شده و قبرستان معروف بقیع نیز در جوار آن قرار دارد.
سرپرست حجاج ایرانی امروز پس از شرکت در نمازجماعت مسجد النبی، مطابق روزهای گذشته، کار بازدید از هتلهای محل استقرار زائران ایرانی را در مدینه ادامه داد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب امروز از هتل «منازل المهاجرین» در ضلع جنوبی حرم نبوی دیدن کرد که در آن، کاروانهایی از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی  و استان البرز حضور داشتند.
زائران مستقر در این هتل، از شرایط و امکانات آن ابراز رضایت کرده و برای موفقیت و سربلندی روزافزون کارگزاران و خدمتگزاران زائران و مردم کشورمان دعا کردند.
«محمدامین قلی زاده» شش ساله که خردسال ترین زائر ایرانی در مدینه منوره است و در روزهای اخیر برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی سفر کرده است نیز در این هتل با سرپرست حجاج ایرانی دیدار کرد.
تمام 
 




نظرات کاربران