زائران اربعین برای نام‌نویسی در سامانه سماح تشویق شوند زائران اربعین برای نام‌نویسی در سامانه سماح تشویق شوند زائران اربعین برای نام‌نویسی در سامانه سماح تشویق شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران اربعین برای نام‌نویسی در سامانه سماح تشویق شوند زائران اربعین برای نام‌نویسی در سامانه سماح تشویق شوند زائران اربعین برای نام‌نویسی در سامانه سماح تشویق شوند زائران اربعین برای نام‌نویسی در سامانه سماح تشویق شوند زائران اربعین برای نام‌نویسی در سامانه سماح تشویق شوند

زائران اربعین برای نام‌نویسی در سامانه سماح تشویق شوند

مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با اشاره به حذف روادید اربعین، خواستار تشویق مشتاقان زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) برای نام‌نویسی در سامانه سماح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از بغداد، محسن نظافتی در نشست هماهنگی ستاد اربعین عراق در سفارت ایران در بغداد برگزار شد با اشاره به حذف روادید زیارت اربعین، تشویق زائران برای نام‌نویسی در سامانه سماح را آسان ندانست و خواستار اقدام مناسب در این زمینه شد.


 


وی نام‌نویسی زائران اربعین در سامانه سماح را ضروری خواند و گفت: درگذشته مشتاقان زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) در ایام اربعین به نام‌نویسی در سامانه سماح تشویق می‌شدند و تعداد بسیاری نیز ثبت‌نام می‌کردند، اما با حذف روادید، چنین کاری مشکل شده است.


 


مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق بابیان اینکه کارت بیمه یکی از گزینه‌های تشویق زائران برای نام‌نویسی در سامانه سماح است، افزود: سامانه سماح پایگاه جامع اخذ اطلاعات زائران است.


 


وی با اشاره به اینکه قرارداد بیمه زائران در حال نهایی شدن است، اما اهرم جدی برای ثبت‌نام زائران به شمار نمی‌رود، گفت: مانند سال 93 که سازمان حج اعلام کرد هرکسی به اربعین بیاید، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، دولت مصوب کند تا مبلغی به بیمه پرداخت شود.


 


نظافتی دریافت ارز همراه برای زائران را یکی دیگر از گزینه‌های تشویق به نام‌نویسی در سامانه سماح عنوان کرد و اظهار داشت: اگر پرداخت ارز زائر اتفاق بیفتد، زائران برای ثبت‌نام تشویق می‌شوند.


 


وی بابیان اینکه مسئولیت امداد گمشدگان بدون اطلاع داشتن از اطلاعات‌پایه از زائران ناممکن است، پیشنهاد کرد که تأمین اعتبار زائران گمشده و افرادی که در این زمینه به سازمان مراجعه می‌کنند، فراهم شود.


 


 




نظرات کاربران