دعای کمیل حاجیان ایرانی در مکه مکرمه طنین انداز شد

هزاران حاجی ایرانی پنجشنبه شب درفضایی عرفانی و سرشار از معنویت نخستین دعای کمیل خود را در مناسک حج تمتع امسال در مکه مکرمه برگزار کردند تا عطر دل انگیز آن جای جای سرزمین وحی را فرابگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم دعای کمیل حجاج ایرانی طبق برنامه، ساعت 22 شب جمعه در 16 هتل بزرگ شهر مکه برگزار شد و شاهد حضور گسترده و انبوه زائرانی بود که در یک هفته اخیر از ایران و مدینه خود را به خانه خدا رسانده اند.
هم اکنون بیش از 18 هزار و 900 زائر ایرانی در قالب 131 کاروان در مکه مکرمه بسر می برند که از این تعداد، 11 هزار و674 نفر پس از زیارت مرقد پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) در بقیع، بتدریج از روز شنبه گذشته وارد مکه شده اند و 7232 تن دیگر از فرودگاه جده بطور مستقیم برای زیارت خانه خدا به مکه مکرمه مشرف شده اند.
به گروه نخست، حاجیان «مدینه قبل» و گروه دوم که پس از انجام مناسک حج تمتع به مدینه خواهند رفت، زائران «مدینه بعد» می گویند.
نخستین دعای کمیل مکه، شب گذشته در تمامی هتلهایی که میزبان بیش از 300 زائر بودند، به صورت سازماندهی شده به همت بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد. 
هتل «ویولت» که محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری و ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه است و در حال حاضر، نزدیک به 40 کاروان را در خود جای داده ، یکی از مراکز برگزاری نخستین دعای کمیل در مکه بود که در آن، حجت الاسلام «علی پروانه» مسئول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری سخنرانی کرد.


 «پرویزی» از قاریان ممتاز قرآن کریم به تلاوت دلنشین آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و «مجید شمس» از مداحان تهرانی، دعای کمیل را در فضایی عارفانه و معنوی زمزمه کرد.
حجت الاسلام پروانه در این مراسم گفت که پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری، امسال اولویت بعثه، مشارکت حجاج در نمازهای جماعت مسجدالحرام  ومسجدالنبی است و در شرایطی که این کار مقدور نبود، زائران همراه با روحانیون کاروانها در نمازهای جماعت مساجد محل شرکت کنند.
مسئول امور روحانیون بعثه همچنین با اشاره به روایات متعدد، از زائران خواست از «فرصت استثنایی و موقعیت کم نظیر» حضور در مکه و مدینه به منظور انجام عبادت و دعا به خوبی بهره ببرند زیرا چنین فرصتهایی در زندگی انسان به ندرت تکرار می شود. 
دعای روحبخش دعای کمیل همچنین شب گذشته در هتلهای «ام من میلینیوم»، «العلیان جراند»، «برج الصقریه»، «لابا»، «السدره الاحسان»، «المزن المتالقه»، «اسکان ان»، «راحه بکه»، «هالی دی ان»، «میدان»، «صفوه الدانه»، «کنزی الجوار»، «میزاب تبارک»، «الزائر برلنت» و «العیان العزیزیه ذهبی» شهر مکه که میزبان کاروانهایی ایرانی است، با نوای دلنشین مداحان و قاریان ممتاز برگزار شد.


این هتلها صبح امروز نیز شاهد مراسم دعای ندبه حاجیان ایرانی بود که با حضور گسترده آنها برگزار شد.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران