حجت الاسلام احمدی تأکید کرد:

ضرورت آموزش و توجیه مردم پیش از سفر زیارتی اربعین

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین بر ضرورت آموزش و توجیه مشتاقان زیارت اربعین و کاهش سطح انتظارات مردم پیش از انجام سفر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از بغداد، حجت‌الاسلام حمید احمدی در نشست هماهنگی ستاد اربعین عراق که با حضور سفیر ایران در بغداد برگزار شد با اشاره به حذف روادید اربعین و احتمال افزایش حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی، گفت: باید قبل از سفر زائران به مراسم اربعین حسینی با برگزاری برنامه‌های آموزشی، انتظارات مردم را از این سفر کاهش دهیم.


وی بر ضرورت آموزش و توجیه مشتاقان حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین پیش از انجام این سفر معنوی تأکید کرد و افزود: مردم را تشویق کنیم که در تأمین آنچه در طول پیاده‌روی اربعین نیاز دارند، مشارکت کنند و بدانند که این سفر رایگان نیست، بلکه ارزان است.


حجت‌الاسلام احمدی، بیان آسیب‌ها و مشکلات سفر معنوی اربعین را برای مردم مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر مردم درباره امکانات محدود کشور عراق و آسیب‌هایی که در طول سال‌های قبل شاهد آن بودیم، توجیه شوند، سفر خود را مدیریت خواهند کرد.


وی به تشریح بخشی از فعالیت‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین پرداخت و گفت: امسال برنامه‌های فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در 12 محور و 60 موضوع مختلف تدوین و نقش همه نهادها نیز مشخص‌شده است.


رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از احترام به حاکمیت دولت و مردم عراق به‌عنوان میزبانان مراسم باشکوه اربعین و تقویت مرجعیت دینی در عراق به‌عنوان اصل برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب نام برد که تمام مسئولان و برنامه ریزان باید سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.


وی همچنین با اشاره به استقبال گسترده زائران برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین، از ایجاد گروه یاوران معنوی با محوریت امام‌جمعه و نخبگان و تشکیل کمیته‌های فرهنگی در همه استان‌ها خبر داد.


حجت‌الاسلام احمدی افزود: پیوست فرهنگی تهیه و به موکب‌ها ارائه‌شده است که بر اساس آن در هر موکب یک روحانی حضور خواهد داشت.


فعالیت 3 هزار مبلغ، 400 مبلغه و 100 راوی و مربی کودک در ایام اربعین، تهیه تراکت و کلیپ‌های مختلف برای رسانه‌ها و برگزاری همایش اربعین با محوریت وزارت علوم و میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی بخش دیگری از گزارش ارائه‌شده از سوی حجت‌الاسلام احمدی بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران