فعالیت رسانه ای 1800 خبرنگار و مستندساز در ایام اربعین

مسئول فضای مجازی و اطلاع رسانی کمیته اربعین حسینی در عراق از فعالیت خبری 1800 خبرنگار و مستندساز در مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از بغداد، محمدعلی انوشه در نشست هماهنگی ستاد اربعین که با حضور سفیر ایران در بغداد برگزار شد، گفت: یک هزار و 800 خبرنگار، برنامه ساز و مستند ساز برنامه اربعین حسینی در کشور عراق را پوشش می دهند.


وی با بیان اینکه هر سال بزرگ ترین عملیات رسانه در اربعین حسینی رقم می خورد که در دنیا کم نظیر یا بی سابقه است، افزود: سال گذشته 1600 خبرنگار، برنامه ساز و مستندساز مراسم اربعین را پوشش دادند که این تعداد امسال به 1800 نفر خواهد رسید.


مسئول فضای مجازی و اطلاع رسانی کمیته اربعین حسینی در عراق گفت: خبرنگاران و مستندسازان از کشورهای مختلف برای پوشش خبری اربعین دعوت شده اند و در حال حاضر نزدیک یک هزار نفر برای حضور و پوشش مراسم نام نویسی کرده اند.


وی در ادامه با بیان اینکه طرح جامع بایدها و نبایدها و محورهای سیاسی و ملاحظات کشور عراق و ایران آماده شده که در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد که موضوع شعار و هشتک اربعین امسال هرچه زودتر مشخص شد.


انوشه فعالیت رسانه ها را سبب چشمگیرتر شدن مراسم پیاده روی اربعین دانست و با بیان اینکه خبرنگاران زائران را تا کربلا همراهی می کنند، گفت: در حال رایزنی برای تهیه امکانات تصویربرداری هوایی و پیگیری مجوز برای ورود و استفاده آن در کشور عراق هستیم.


مسؤول کمیته اطلاع رسانی و رسانه ستاد مرکزی اربعین در عراق خاطرنشان کرد که هماهنگی های لازم برای صدور مجوز و ورود تجهیزات لازم خبری با مسؤولان عراقی شده است.


وی با بیان اینکه پوشش رسانه ای ستاد اطلاع رسانی اربعین از روز 28 محرم (ششم مهر) آغاز شده و تا 28 صفر (پنجم آبان) ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: 70 مرکز اطلاع رسانی و پرس سنتر (استودیو) فعالیت خود را از رأس البیشه شروع خواهند کرد.


انوشه افزود: این 70 مرکز که به اینترنت، تجهیزات پخش زنده و امکانات فیلمبرداری مجهز هستند و در نقاط مختلف مستقر می شوند.


وی یادآور شد: با 1200 کارشناس سیاسی، فرهنگی و مذهبی هماهنگی شده که در طول مراسم اربعین در شبکه های تلویزیونی حاضر می شوند و ابعاد مختلف اربعین را تشریح و تبیین می کنند.


مسئول فضای مجازی و اطلاع رسانی کمیته اربعین حسینی در عراق همچنین گفت که موضوع فعال شدن فرستنده های شبکه رادیو اربعین در نجف، مسیر نجف تا کربلا و کربلا در حال پیگیری است تا صدای زائران برای مردم پخش شود.




نظرات کاربران