ساماندهی یک میلیون زائر ایرانی در قالب طرح لواء الخدمه ساماندهی یک میلیون زائر ایرانی در قالب طرح لواء الخدمه ساماندهی یک میلیون زائر ایرانی در قالب طرح لواء الخدمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ساماندهی یک میلیون زائر ایرانی در قالب طرح لواء الخدمه ساماندهی یک میلیون زائر ایرانی در قالب طرح لواء الخدمه ساماندهی یک میلیون زائر ایرانی در قالب طرح لواء الخدمه ساماندهی یک میلیون زائر ایرانی در قالب طرح لواء الخدمه ساماندهی یک میلیون زائر ایرانی در قالب طرح لواء الخدمه

ساماندهی یک میلیون زائر ایرانی در قالب طرح لواء الخدمه

رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی در عراق از ساماندهی یک میلیون نفر زائر ایرانی در قالب طرح لواء الخدمه الحسینیه برای ایام اربعین امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از بغداد، حجت الاسلام سیدحمید حسینی در نشست هماهنگی ستاد اربعین عراق که در سفارت ایران در بغداد برگزار شد، با اشاره به طرح لواء الخدمه الحسینیه گفت: مردم عراق در اربعین امسال آمادگی ساماندهی یک میلیون زائر ایرانی را دارند.


وی با بیان اینکه در این زمینه سایت اینترنتی تهیه شده که هر زائری که بخواهد به صورت انفرادی یا همراه خانواده در مراسم پیاده روی اربعین حضور یابد، می تواند برای اسکان در منازل مردم عراق در کربلا، کاظمین و نجف، مشخصات خود را ثبت کند.


رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی در عراق افزود: اگر زائران از مبدأ مشخص کنند که مجرد، متأهل یا خانم هستند، ما مشخص می کنیم که در کدام منازل اسکان یابند.


وی با اشاره به مشکلات اسکان و ارائه خدمات به زائران که هر ساله پیش از سفر اربعین و پس از پایان آن وجود دارد، تصریح کرد: ما در قالب طرح لواء الخدمه الحسینیه می توانیم این مشکلات را از دوش زائران برداریم و در خدمت آنان باشیم.


گفتنی است، مردم عراق از دو سال گذشته طرح لواء الخدمه الحسینیه را به منظور ساماندهی زائران ایرانی در منازل عراقی‌ها اجرایی کردند.


در قالب این طرح جوانان عراقی در خیابان‌های مسیر اربعین حسینی می‌ایستند و هر زائری را با توجه به تعداد در منازل عراقی‌ها اسکان می‌دهند.


در اربعین سال ۹۷ در قالب این طرح ۴۰ هزار زائر در شهر کاظمین،‌ ۲۰۰ هزار نفر در کربلا و ۶۰۰ هزار نفر در نجف اشرف ساماندهی‌ شدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران