اعزام 13 هزار دانشجو در قالب 365 کاروان به عتبات

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: امسال 365 کاروان دانشجویی در قالب 283 کاروان هوایی و 82 کاروان زمینی عازم عتبات می شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام مرتضی مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور در دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با حجت الاسلام‌والمسلمین نجف نجفی روحانی و حجت‌الاسلام حمید احمدی مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد.


وی که در آستانه آغاز اعزام دانشجویان به عتبات عالیات به کربلای معلا آمده بود، در دیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به ارائه گزارشی از روند اعزام دانشجویان پرداخت و آمار ثبت نام دوره بیست و یکم را در مقایسه به دو دوره قبل آن بسیار مطلوب ارزیابی کرد.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: نام‌نویسی بیست‌و‌یکمین دوره عتبات دانشگاهیان از 19 تا ۲۹ خردادماه ه مدت 10 روز از طریق سایت لبیک انجام شد که در این مدت حدود 64 هزار نفر از دانشگاهیان نام‌نویسی کردند.


وی بابیان اینکه قرعه‌کشی ثبت‌نام‌شدگان سی‌ام خرداد انجام و نتایج این دوره از نام‌نویسی‌ها، یکم تیرماه از سامانه جامع عتبات دانشگاهیان اطلاع‌رسانی شد، گفت: بر این اساس 13 هزار نفر به عنوان نفرات اصلی و 12 هزار نفر به عنوان ذخیره انتخاب شدند.


حجت الاسلام مطهری‌پور اظهار کرد: امسال 365 کاروان دانشجویی در قالب 283 کاروان هوایی و 82 کاروان زمینی از 27 تیرماه تا پانزدهم مهر، عازم سرزمین عتبات می شوند. براساس این آمار، بازه زمانی اعزام دانشجویان متأهل، اساتید و کارکنان دانشگاه ها از 27 تیرماه تا پانزدهم مهر، اعزام دختران مجرد از 27 تیرماه تا یکم شهریور و اعزام پسران مجرد از دوم شهریور تا پانزدهم مهر است.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نیز با خوش آمدگویی به رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و آرزوی سلامتی و موفقیت برای دانشجویان، گفت: هیچ کار فرهنگی به اندازه اعزام دانشجویان به سرزمین وحی و عتبات عالیات در دانشگاه تأثیر ندارد.




نظرات کاربران