نخستین کاروان دانشجویی عتبات وارد کربلا شد

نخستین کاروان دانشجویی عتبات با استقبال مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، سرکنسول ایران در کربلا و مدیر دفتر نمایندگی حج و زیارت در عراق وارد کربلا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، مسئول  دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، سرکنسول ایران در کربلا، مدیر دفتر نمایندگی حج و زیارت در عراق و جمعی از مدیران شرکت خدماتی و زیارتی شمسا با دسته‌گل از نخستین کاروان دانشجویی عتبات عالیات در کربلا استقبال کردند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف نجفی روحانی در سخنانی ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان زائر امام حسین (ع)، گفت: شما دانشجویان سفیر حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران در عراق هستید که با رفتار و گفتار مطلوب خود نظام ما را به مردم عراق معرفی می‌کنید.


وی افزود: شما پس از پایان سفر سفیران اهل‌بیت (ع) در کشور ایران و در دانشگاه‌ها خواهید بود که سیره، رفتار و افکار اهل‌بیت (ع) را به نمایش می‌گذارید.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، ابراز امیدواری کرد که دانشجویان در این سفر معرفتی، درس‌ها و عبرت‌های جریان عاشورا را کشف کرده و در زندگی خود به کاربندند.


وی فرصت حضور در سرزمین عتبات را بسیار مغتنم خواند و خطاب به دانشجویان گفت: برای اینکه بتوانید از این سفر معنوی استفاده بهینه کنید باید برنامه‌ریزی دقیق و جامعی داشته باشید.


حجت‌الاسلام نجفی روحانی ادامه داد: اگرچه مدت سفر کوتاه است، اما می‌توانید با نگاه عمیق به این سفر، دستاوردهای خوبی را همراه خود به ارمغان ببرید.


وی یکی از رسالت‌های عمده بعثه مقام معظم رهبری را رسالت فرهنگی و معنوی عنوان و ابراز کرد: بعثه مقام معظم رهبری با تمام توان خود تلاش می‌کند تا برنامه‌های جامع و کاملی را در این راستا برای نسل تحصیل‌کرده که سرمایه‌های نظام هستند، ارائه دهد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری بابیان اینکه جوانان آینده‌سازان کشور و موردعنایت و توجه مقام معظم رهبری بوده و هستند، تصریح کرد: دشمنان نقش جوانان را در جامعه می‌دانند و برای گمراهی این قشر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.


بر اساس این گزارش، امسال قرار است 365 کاروان دانشجویی در قالب 283 کاروان هوایی و 82 کاروان زمینی از 27 تیرماه تا پانزدهم مهر، عازم سرزمین عتبات شوند که نخستین کاروان روز گذشته با استقبال گرم مسئولان اجرایی و فرهنگی کشور وارد کربلای معلا شد.




نظرات کاربران