مرز بین حسن عاقبت و سوء عاقبت مرز بین حسن عاقبت و سوء عاقبت مرز بین حسن عاقبت و سوء عاقبت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مرز بین حسن عاقبت و سوء عاقبت مرز بین حسن عاقبت و سوء عاقبت مرز بین حسن عاقبت و سوء عاقبت مرز بین حسن عاقبت و سوء عاقبت مرز بین حسن عاقبت و سوء عاقبت

مرز بین حسن عاقبت و سوء عاقبت

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا مرز بین حسن عاقبت و سوء عاقبت را بسیار کوتاه خواند و گفت: مؤمن پیوسته از سوء عاقبت خود بیمناک است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام سیدمحمدتقی قادری در مراسم سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری که صبح امروز در صحن مطهر حرم سیدالشهدا(ع) برگزار شد، مرز بین حسن عاقبت و سوء عاقبت را بسیار کوتاه خواند.


وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند «مؤمن پیوسته از سوء عاقبت خود بیمناک است و یقین ندارد که آیا مقام خشنودى و رضاى خدا را دریافت خواهد کرد یا نه»، گفت: عاقبت به خیرى هر کارى است که انسان خالصانه براى سعادت آخرت انجام دهد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا افزود: هر کسی که پیمانه‌اش به سبب انجام عمل صالح پر است و همه امور شرعی خود را انجام می‌دهد نباید تصور کند که حسن عاقبت پیدا خواهد کرد.


وی دلیل این مدعا را سخن ابراهیم نبی(ع) با فرزندانش عنوان کرد که به آنها فرمود: «خدای متعال دین زیبایی برای شما انتخاب کرده است، اما مراقب باشید که این زیبایی شما را فریب ندهد.


حجت‌الاسلام قادری با بیان اینکه تلاش و دغدغه برای مسلمان مردن مورد تأکید حضرت ابراهیم(ع) در نصیحت به فرزندانش بود، اظهار کرد: حسن عاقبت و سوء عاقبت تأثیرگذارترین چیز در زندگی هر انسانی است که باید مورد توجه قرار دهد.


وی یاران امام حسین(ع) را مصداق کسانی معرفی کرد که عاقبت به خیر شدند و گفت: برخی مانند معاویه و ابوسفیان، دوران پیامبر اکرم(ص) ایمان آوردند، اما تمام عمر خود را صرف مبارزه با ایشان کردند و عاقبت به شر شدند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا ادامه داد: گروهی هم به سختی ایمان آوردند اما در صحنه کربلا در کنار امام حسین(ع) ایستادند و عاقبت به خیر شدند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران