محافل انس و معرفت کاروانهای حجاج ایرانی در مکه  آغاز شد

محافل انس و معرفت با هدف تقویت معارف دینی و روحیه معنوی زائران ایرانی از امروز شنبه – 29 تیرماه- در کاروانهای مستقر در مکه مکرمه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری حج، نخستین محفل انس و معرفت با حضور گسترده زائران کاروانهای ایرانی در هتل «ویولت» شهر مکه برگزار شد.


این هتل درخیابان طریق طائف قرار دارد و 16 کاروان ایرانی را با ظرفیت 2500 نفر در خود جای می دهد که از این تعداد، تاکنون تعدادی از کاروانها وارد شده اند.


در نخستین محفل انس و معرفت درمکه مکرمه، «امین اکبری» از قاریان ممتاز قرآن کریم و عضو کاروان نور – ویژه قاریان- با صدایی دلنشین آیاتی از قرآن کریم را برای حاضران قرائت کرد، سپس، حجت الاسلام والمسلمین «اکبر صمدی» از خطبا و سخنوران حوزه علمیه قم که کتابهایی را نیز تالیف کرده است، فلسفه حج را برای حاجیان شرح داد و سرانجام، «مجید شمس» از مداحان تهرانی به مدیحه سرایی و نوحه خوانی در بزرگداشت حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) پرداخت.


حجت الاسلام صمدی در این محفل از حاجیان خواست هر بار که به مسجدالحرام مشرف می شوند، قدردان توفیقی باشند که خداوند نصیب آنها کرده است.


وی گفت: مکه و مدینه سرزمین وحی، محل نزول قرآن و موطن پیامبر و ائمه عصمت و طهارت (ع) است و هیچ سرزمینی در کره زمین از نظر قداست، به پای مکه نمی رسد.


این مبلغ دینی با بیان اینکه قدم گذاشتن در سرزمین مکه و مدینه توفیق الهی می خواهد، انجام حج را یک واجب شرعی برای همه کسانی دانست که از استطاعت مالی و جسمی برخوردارند.


وی تصریح کرد: حج همواره  خدا را به یاد انسان می آورد و اعمال و مناسک آن نیز یادآور روز قیامت است. به همین دلیل، به زندگی انسان معنا و مفهوم می بخشد.


زائران شرکت کننده در این محفل سپس با مدیحه سرایی مجید شمس در فضایی معنوی و روحانی با خدای خویش راز و نیاز کردند.


دومین محفل انس و معرفت حجاج ایرانی ساعت 21 و 30 دقیقه امشب به وقت محلی – 23 به وقت تهران – در هتل «لابا» در مکه مکرمه برگزار شد.


امشب همچنین حجاج اهل تسنن کشورمان در نشستی با عنوان «حلقه قرآنی» در هتل «جوهره رویا» شرکت کردند.


قرار است هر روزدر چند هتل در مکه محافل انس و معرفت برگزار شود.


نشستهای مشابهی نیز از حدود دو هفته پیش در مدینه منوره برای کاروانهای ایرانی برگزار می شود.


به گفته رییس ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه، تا پایان امروز شنبه شمار زائران ایرانی حاضر در مکه به 26 هزار و 421 نفر می رسد که از این تعداد، 15 هزار و 339 نفر پس از زیارت مرقد پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) در بقیع از مدینه منوره و 11 هزار و 82 نفر نیز بطور مستقیم از ایران و از طریق فرودگاه جده وارد سرزمین وحی می شوند.




نظرات کاربران