عشق الهی در زندگی یاران امام حسین (ع) موج می‌زند عشق الهی در زندگی یاران امام حسین (ع) موج می‌زند عشق الهی در زندگی یاران امام حسین (ع) موج می‌زند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عشق الهی در زندگی یاران امام حسین (ع) موج می‌زند عشق الهی در زندگی یاران امام حسین (ع) موج می‌زند عشق الهی در زندگی یاران امام حسین (ع) موج می‌زند عشق الهی در زندگی یاران امام حسین (ع) موج می‌زند عشق الهی در زندگی یاران امام حسین (ع) موج می‌زند

عشق الهی در زندگی یاران امام حسین (ع) موج می‌زند

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: عشق یاران امام حسین(ع) به آن حضرت از نوع عشق الهی بود که حتی ضربات شمشیر را بر بدن خود احساس نمی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام سیدمحمدتقی قادری در مراسم سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری به بیان تفاوت عشق حقیقی و عشق مجازی پرداخت و گفت: عشق حقیقی، رسیدن به کمال مطلق و وصول به خداوند است.


وی عشق مجازی را به عشق عفیف و عشق حیوانی تقسیم کرد و افزود: عشق عفیف به عشقی گفته می‌شود که مبدأ آن شباهت و همسانی نفس عاشق با نفس معشوق در ذات او باشد و عشق حیوانی عشقی است که منشأ آن، شهوت جوانی و طلب لذت و کام‌جویی بوده است.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه عاشق بیشتر به روش‌های معشوق و آثاری که از او صادر می‌شود اهتمام دارد، اظهار کرد: نتیجه این عشق نفس را نرم و پُر شوق قرار می‌دهد. رقّتی ایجاد می‌کند که عاشق را از آلودگی‌های دنیایی بیزار می‌کند.


وی ادامه داد: در عشق حیوانی بیشترین عامل جذب و کشش عاشق، شکل و شمایل و حسن و زیبایی معشوق است و جذابیّت‌های جسمانی و ظاهری در‌ آن نقش اساسی را بازی می‌کند.


حجت الاسلام قادری خاطرنشان کرد: این عشق ناشی از استیلای نفس امّاره بوده، و بیشتر اوقات همراه با فجور، مفاسد و انحرافات اخلاقی است. آن نوع از احساسات، علاقه‌ها و تمایلات که آثار سازنده دارند، همان عشق واقعی است، در عشق حقیقی جز معشوق چیزی در بین نیست و عشق یاران امام حسین(ع) به آن حضرت از این نوع عشق بود که حتی ضربات شمشیر را بر بدن خود احساس نمی کردند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه نهضت های حقیقی تنها زمانی به منصه ظهور می رسند که دلها از موهبت عشق حقیقی سیراب شده باشد، گفت: در زندگی امام حسین(ع) و یاران با وفایش عشق الهی موج می زند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران