مستند «به‌سوی قبله» از العالم پخش می‌شود

در آستانه موسم حج و اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، شبکه العالم مستند «نحو القبله» یا «به‌سوی قبله» را به مدت 25 دقیقه تولید و آماده پخش کرده است.

 


 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در آستانه موسم حج و اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، شبکه العالم مستند «نحو القبله» یا «به‌سوی قبله» را به مدت 25 دقیقه تولید و آماده پخش کرده است.


در این مستند که فرآیند تهیه آن هم‌زمان با آغاز دوره‌های آموزشی کاروان‌های زیارتی آغاز شد، ضمن گفتگو با زائران و خادمین حج، جنبه‌های مختلف آماده‌سازی حجاج ایرانی برای حضور در مراسم حج به تصویر کشیده شده است.


سازمان حج و زیارت هرساله در چند ماه منتهی به آغاز ایام حج برای تسهیل در اجرای این مراسم با برگزاری جلسات متعدد آموزشی زائران را با مسائل مرتبط با این ایام ازجمله احکام و مناسک، نکات پزشکی‌، اسکان و تغذیه و مسائل اجرایی آن آشنا می‌کند که گوشه‌هایی از آن در مستند «به‌سوی قبله» روایت‌شده است.


این مستند را محمدباقر علی از لنز دوربین امیرحسین عزیزی و عرفان فرجی روایت می‌کند و محمدمعین مقامی تهیه‌کنندگی و کارگردانی و حسین احمدی‌نیا هماهنگی آن را بر عهده داشتند.


مستند «به‌سوی قبله» یکشنبه سی‌ام تیرماه ساعت 22 از شبکه العالم بر روی آنتن می‌رود و ساعت 13 روز بعد نیز تکرار خواهد داشت. این مستند هم‌زمان با پخش در سایت العالم به نشانی www.fa.alalamtv.net برای علاقه‌مندان بارگذاری خواهد شد.


 


| شناسه مطلب: 94943




حج 98 حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران