ولایت مداری رمز ماندگاری نام اصحاب سیدالشهدا

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا ولایت مداری اصحاب سیدالشهدا(ع) را الگو دانست و گفت: ولایت مداری رمز ماندگاری نام یاران امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام سیدمحمدتقی قادری در مراسم سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری که صبح امروز در صحن مطهر حرم سیدالشهدا(ع) برگزار شد از ولایت مداری به عنوان رمز ماندگاری نام اصحاب سیدالشهد(ع) نام برد.


وی ولایت مداری اصحاب امام حسین(ع) را الگو دانست و افزود: ولایت‌مداری و اطاعت از امام معصوم سبب ماندگاری نام اصحاب سیدالشهدا(ع) در تاریخ شد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه حقیقت و باطن توحید، نبوت و حقیقت نبوت، امامت است به بیان دو دلیل مهم برای پذیرش امامت در کنار نبوت و توحید پرداخت.


وی ابلاغ فرمان خدا به پیامبر(ع) برای اعلان جانشینی حضرت علی(ع) به امامت مسلمانان در روز عید غدیر را  یک دلیل مهم برای پذیرش امامت در کنار نبوت و توحید عنوان و ابراز کرد: امام باقر(ع) می فرمایند که پایه های اصلی اسلام در نماز، روزه، حج، زکات و ولایت است.


حجت الاسلام قادری در ادامه از محبت،  زعامت،  تصرف و  تکوین به عنوان مراتب ولایت مداری نام برد و افزود: بزرگ ترین علمای اهل سنت از پیامبر اکرم(ص) نقل کرده اند که اگر کسی محب اهل بیت(ع) باشد، توفیق توبه و استغفار پیدا می کند.


وی با اشاره به دومین مرتبه ولایت مداری، اظهار کرد: باید از دل و جان پذیرفت که امام علی(ع) و خاندان مطهر ایشان، حق جانشینی پیامبر(ص) و زعامت بر مسلمانان را دارند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا درباره ولای تصرف نیز توضیح داد: کسی که زعامت اهل بیت(ع) را پذیرفت، سرسوزنی نباید تردید داشته باشد که اهل بیت(ع) کاری را که عیسی بن مریم(ع) انجام می داد، بیشتر از آن را انجام می دهند.


وی درباره آخرین مرتبه ولایت مداری یعنی ولای تکوینی نیز گفت: ولای تکوینی پذیرش آیه «قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى» است که براساس آن، آنچه انسان را ولایی می کند، محبت نیست، بلکه مودت است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران