گره عشق زیارت کربلا بر تار و پود قالی گره عشق زیارت کربلا بر تار و پود قالی گره عشق زیارت کربلا بر تار و پود قالی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گره عشق زیارت کربلا بر تار و پود قالی گره عشق زیارت کربلا بر تار و پود قالی گره عشق زیارت کربلا بر تار و پود قالی گره عشق زیارت کربلا بر تار و پود قالی گره عشق زیارت کربلا بر تار و پود قالی

گره عشق زیارت کربلا بر تار و پود قالی

بانون استان چهارمحال و بختیاری به عشق زیارت کربلا، گره بر تار و پود قالی می زنند و آن را برای کمک به بازسازی عتبات به فروش می رسانند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، فرش های دستبافت اهدایی به عتبات عالیات به ویژه حرم مطهر امام حسین(ع)، هنر دست کسانی است که گره عشق زیارت کربلا را بر تار و پود قالی می زنند و آن را با نذر و صلوات به پایان می رسانند.


بانوان استان چهارمحال و بختیاری توفیق این را پیدا کرده اند که با بافتن فرش های زیبای دستبافت در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات قدمی بردارند و برخی هم در کنار فرش های در حال بافت، فرشی را جداگانه برای حرم امام حسین(ع) می بافند.


مسئول امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار ما در کربلا از فرشبافی به عنوان یکی از کارهایی نام می برد که در ستاد بازسازی این استان در حال انجام است و پس از بافته شدن، خریداران بسیاری هم دارد.


حجت الاسلام البرز رئیسی به ما می گوید که امکانات مورد نیاز برای بافت فرش های دستبافت از سوی خیران تأمین شده است و قالیبافان ماهری هم مشغول به فعالیت هستند.


وی با بیان اینکه کار بافت فرش به همت یکی از خیران و تجهیز کارگاهی در تاریخ 31 فروردین سال 96 آغاز شد که در آغاز سه عدد فرش بافته شد و در طول سال بافت یکصد فرش به پایان رسید، می گوید: تاکنون 145 فرش بافته شده و 50 فرش هم در حال بافته شدن است.


خانم های قالیباف، بافت خود را با قرآن شروع می کنند، زیارت عاشورا می خوانند، هر رج و تبی که می بافند ذکر یک شهید می گویند، شعر می خوانند، نذر می کنند و آش می پزند و نهایت در طول سه ماه یا چهار ماه این فرش را می بافند و برای آن مراسم افتتاحیه و اختتامیه می گیرند.


به گفته حجت الاسلام رئیسی، پس از بافته شدن فرش ها، کارشناس آن را قیمت کرده و افراد خیر با قیمت بالاتری آن را خریداری می کنند و به عنوان تبرک به خانه خود می برند.


گفته می شود که در سال 97، با همراهی افراد خیر استان چهارمحال و بختیاری و برخی خیران آنان در کویت، حسینیه ای در خیابان قزوینی مشرف به خیمه گاه امام حسین(ع) تجهیز شده و پانصد نفر از هنرمندان قالیباف برای بافت قالی به این مکان آمده اند.


پیگیری خبرنگار ما در این زمینه ادامه دارد...


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران