بصیرت و مقاومت دو کلیدواژه پیروزی بر دشمنان

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق از بصیرت و مقاومت را به عنوان دو کلیدواژه پیروزی بر دشمنان نام برد و بصیرت رهبر معظم انقلاب را بسیار ستودنی خواند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی در جلسه هماهنگی روحانیان و مداحان عتبات که روزهای فرد در دفتر نمایندگی بعثه رهبری در کربلا برگزار می شود، از بصیرت و مقاومت به عنوان دو کلیدواژه پیروزی بر دشمنان نام برد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: کسی که کاری را بدون بصیرت و شناخت انجام دهد، مانند کسی است که مقصد را ندانسته، قدم در راهی می‌گذارد؛ هرچه تندتر می رود راهش دورتر می شود.


وی بصیرت را قوه تشخیص بین حق و باطل دانست و گفت: از خصوصیات بصیرت  فهم عمیق از مسائل و فریب نقشه‌های دشمن را نخوردن و به موقع ندای امام و رهبر خویش را لبیک گفتن است   .


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه باید از دانش به بینش رسید، گفت: برخی از افراد با اینکه علم و دانش دارند، اما بی‌راهه می روند، چون باور ندارند و در حقیقت بینش ندارند و بینش علم توام با اعتقاد و باور است و بینش و بصیرت در یک راستا قرار دارند.


حجت الاسلام نجفی روحانی از کسانی که حضرت سیدالشهدا(ع) را یاری نکردند به عنوان ا‌فراد بی‌بصیرت یا کم‌بصیرت نام برد و افزود: آنها می دانستند که امام حسین(ع) فرزند پیامبر(ص) است، اما بی بصیرتی آنان سبب شد حضرت را در کربلا  تنها  بگذارند.


وی با تأکید بر لزوم بصیرت افزایی در این سفر معنوی گفت: بصیرت داشتن سبب می شود جریان های  تلخ تاریخ تکرار نشود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق افزود: ما باید خدا را شاکر باشیم که رهبری همچون مقام معظم رهبری به ما داده است که حتی بسیاری از شخصیت های غیر مسلمان به مدیریت بسیار عالی ایشان اعتراف می کنند و آرزو دارند که ای کاش رهبری چون حضرت ایشان داشتتد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران