چرا حضرت عباس سرآمد شهدای تاریخ است؟

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا از آب رسانی و سقایت به عنوان ویژگی منحصر به فرد حضرت عباس(ع) نام برد که ایشان را سرآمد همه شهدای تاریخ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام سیدمحمدتقی قادری در مراسم سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری که پس از نماز مغرب و عشا در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل عباس (ع) برگزار شد از آب‌رسانی و سقایت به عنوان ویژگی منحصر به فرد  قمر بنی هاشم(ع) نام برد.


وی با بیان اینکه ویژگی‌های بی‌شمار حضرت عباس(ع) شهدای تاریخ را تحت الشعاع قرار داده است، تصریح کرد: سقا بودن ویژگی منحصر به فرد قمربنی‌هاشم(ع) بود که ایشان را سرآمد همه شهدای تاریخ به غیر از ائمه معصومین(ع) کرد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در ادامه به تبیین چرایی این موضوع پرداخت و اظهار کرد: اگر بخواهید مقرب خدا بشوید و از عبادت خود لذت ببرید و صفای باطن پیدا کنید، بدون آب امکان ندارد چراکه عبادت بدون وضو مؤثر نخواهد بود.


حجت الاسلام قادری با بیان اینکه شرط عبادت طهارت است، گفت: طاهر بودن با آب امکان پذیر است. آب علت محدثه همه موجودات عالم هستی از جمله انسان است؛ تنها علت محدثه نیست بلکه علت مبقیه هم هست و سبب بقای موجودات می شود.


وی با اشاره به اینکه در نگاه اسلام افراد می‌توانند مالک آب باشند، اما آبی که مردم می نوشند مالکیت بردار نیست، گفت: پیامبر فرمودند کسی که آب مورد نیاز مردم را مصادره کند، خدا او را روز قیامت به بدترین شکل عذاب می کند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با برشمردن این سه دلیل بسیار مهم برای نشان دادن ویژگی آب که نشان از اهمیت سقا بودن دارد، به نقل از روایتی از امام باقر(ع)، اظهار داشت: آن حضرت می فرمایند که مهم ترین کار سقا شدن است.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران