آماده باش 250 دستگاه اتوبوس استان مرکزی برای زائران اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سال گذشته از 25 مهر تا 13 آبان بیش از 16 هزار زائر توسط 527 اتوبوس به عتبات عالیات اعزام شده‌اند، همچنین 736 دستگاه اتوبوس یک سر خالی ارسال شده که آمار دقیقی از زائرانی که برگشته‌اند وجود ندارد. امسال نیز 250 اتوبوس پیش‌بینی شده و به صورت آماده باش هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محسن امیدی در جلسه ستاد اربعین حسینی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان استان معین مهران و استانی که در مسیر زائران قرار دارد در خدمت‌رسانی به زائران همیشه پیش قدم  بوده و خدمات لازم را ارائه داده است.


وی با بیان اینکه امسال صدور روادید برای زائران حذف شده است، اضافه کرد: با توجه به حذف روادید امسال پیش بینی می‌شود حدود 3 تا 3.5 میلیون زائر از کشور عازم عتبات عالیات شوند.


آماده باش 250 دستگاه اتوبوس برای زائران اربعین


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: سال گذشته از 25 مهر تا 13 آبان بیش از 16 هزار زائر توسط 527 اتوبوس به عتبات عالیات اعزام شده‌اند، همچنین 736 دستگاه اتوبوس یک سر خالی ارسال شده که آمار دقیقی از زائرانی که برگشته‌اند وجود ندارد. امسال نیز 250 اتوبوس پیش‌بینی شده و به صورت آماده باش هستند.


علی زندی‌فر بیان کرد: در حوزه سوخت نیز با توجه به طرح پیمایش سوخت کشور با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هماهنگی لازم صورت گرفته است.


ثبت نام 3 موکب در استان مرکزی


مسئول امور شهرستان‌ها در ستاد اربعین استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه از دهم اردیبهشت ماه ثبت نام موکب‌ها در سامانه مربوطه انجام شده و تاکنون سه موکب از استان ثبت نام کرده اند، افزود: تا به امروز در مجموع 25 موکب در سامانه با ظرفیت اسکان 34 هزار و 400 نفر در روز و 140 هزار وعده غذا اعلام آمادگی کرده و ثبت در سامانه شده‌اند.


مجتبی حسین آبادی بیان کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به فرصت باقی مانده 10 موکب دیگر اعلام آمادگی کنند، اما در داخل استان مرکزی در مقایسه به سال گذشته استقبال چندانی صورت نگرفته و از 15 موکب سال گذشته تنها 3 موکب ثبت نام کرده‌اند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران