شمار حجاج حاضر در عربستان از 560 هزار نفر گذشت شمار حجاج حاضر در عربستان از 560 هزار نفر گذشت شمار حجاج حاضر در عربستان از 560 هزار نفر گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شمار حجاج حاضر در عربستان از 560 هزار نفر گذشت شمار حجاج حاضر در عربستان از 560 هزار نفر گذشت شمار حجاج حاضر در عربستان از 560 هزار نفر گذشت شمار حجاج حاضر در عربستان از 560 هزار نفر گذشت شمار حجاج حاضر در عربستان از 560 هزار نفر گذشت

شمار حجاج حاضر در عربستان از 560 هزار نفر گذشت

شمار زائرانی که از کشورهای مختلف جهان برای شرکت در مناسک حج تمتع وارد سرزمین وحی شده اند، از 560 هزار نفر فراتر رفت.

وزارت حج و عمره عربستان امروز دوشنبه اعلام کرد: تا پایان روز یکشنبه، تعداد 562 هزار و 56 حاجی وارد خاک این کشور شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 9 درصد افزایش نشان می دهد.
بر اساس این گزارش، شمار حجاجی که از طریق هوایی وارد عربستان شده اند، تاکنون 547 هزار و 505 نفر بوده است. تعداد هشت هزار و 548 نفر نیز از مرز زمینی و شش هزار و سه نفر نیز از طریق دریا وارد خاک این کشور شده اند.
بنا به اعلام سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران، در همین مدت، 42 هزار و 900 حاجی ایرانی نیز وارد سرزمین وحی شده اند.
در همین حال، عربستان از ورود نخستین گروه از حجاج عراقی از طریق زمینی و از طریق گذرگاه «جدیده» در مرز دو کشور در روز چهارشنبه گذشته خبر داد.
بر اساس این گزارش، این افراد شامل یکهزار و 880 نفر بودند که در شهرک حجاج "ابوعجرم" واقع در شهر «عرعر» مورد استقبال مقامهای سعودی قرار گرفتند.
خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که ورود حجاج یمنی نیز از روز گذشته از طریق گذرگاه مرزی «الودیعه» در منطقه نجران عربستان برای انجام مناسک حج تمتع آغاز شده است.
یمن اعلام کرده است؛ با وجود درگیری میان دو کشور، قصد دارد در سال جاری 24 هزار یمنی را برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی اعزام کند.
مناسک حج تمتع از نیمه مردادماه (هشتم ذی الحجه) آغاز می شود و تا آن زمان، انتظار می رود حدود دو میلیون نفر از کشورهای مختلف وارد سرزمین وحی شوند.
همزمان با این رویدادها، عربستان اعلام کرد؛ به منظور تسهیل در جابجایی حجاج میان مکه و مدینه، ظرفیت قطارهای سریع السیر حرمین را از 64 سفر به 80 سفر در هفته افزایش می دهد. 
قطارهای این پروژه که توسط شرکتهای اسپانیایی اجرا شده و دو سال است به بهره برداری رسیده، با سرعت 300 کیلومتر در ساعت، مسافت 450 کیلومتری میان مکه و مدینه را در مدت دو ساعت طی می کند.
این خط آهن در طول مسیر، پنج ایستگاه در شهرهای مکه، جده، فرودگاه بین المللی جده، شهرک اقتصادی ملک عبدالله (بلغ) و مدینه دارد و در زمان حاضر از 35 دستگاه قطار برخوردار است.




نظرات کاربران