اولین جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل برگزار شد اولین جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل برگزار شد اولین جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اولین جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل برگزار شد اولین جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل برگزار شد اولین جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل برگزار شد اولین جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل برگزار شد اولین جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل برگزار شد

اولین جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل برگزار شد

اولین جلسه کمیته فرهنگی ، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل با حضور اعضای کمیته در محل دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری این استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اولین جلسه کمیته فرهنگی ، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل، پیش از ظهر امروز با حضور اعضای کمیته در محل دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری این استان تشکیل شد.


حجت الاسلام  عبدالله بیدار  مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین اردبیل با تاکید بر اهمیت و ارزش معنوی حماسه پیاده روی اربعین حسینی، در خصوص شرح وظایف اعضای کمیته و همچنین ارگانها و نهادها و سازمانهای مرتبط با این کمیته توضیحات جامعی را ارائه کرد.


وی افزود: بازشناسی پدیده اربعین با رویکردی علمی در دنیای جدید بسیار ضرورت دارد؛ چراکه شکل‌گیری این­گونه اجتماعات، بازخورد فرامذهبی، فراملی و جهانی دارد و نباید دست کم گرفته شود و ضرورت دارد ابعاد مختلف این واقعه مهم مورد مطالعه و برنامه‌ریزی قرار گیرد تا بتوان از این ظرفیت عظیم استفاده حداکثری شود.


رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی استان اردبیل از احترام به حاکمیت دولت و مردم عراق به‌عنوان میزبانان مراسم باشکوه اربعین و تقویت مرجعیت دینی در عراق به‌عنوان اصل برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب نام برد و تاکید کرد: ضرورت دارد تمام زائران به‌ویژه موکب‌داران به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشند.


وی افزود: پیاده روی اربعین نه برای شهرت است و نه برای ثروت، از هر قشر و مقامی در جامعه به این همایش عظیم می‌آیند؛ چراکه امام حسین(ع) چنین عظمتی دارند که همه اقشار، از تحصیل کرده و دانشگاه رفته تا افراد عادی و کسانی که شاید تحصیلات عالی هم نداشته باشند به سوی حضرت(ع) می شتابند، این حرکت فقط  به انگیزه امام حسین(ع) انجام می شود و همین که مردم می آیند، برای مردم سایر نقاط جهان سوال ایجاد می شود و این یعنی ترویج معارف حسینی!


حجت الاسلام بیدار موضوع اربعین را یک جنبش و رستاخیزی که توسط خود مردم و در سایه محبت به اهل بیت پیامبر اسلام(ص) و به ویژه امام حسین(ع) به وجود آمده است عنوان کرد و افزود: این حرکت، حرکت دولتی نیست و این جنبش دارای هنجارها و نابهنجاریهایی است که می بایستی نسبت به آسیب شناسی و تامین زیرساخت های آن اقدامات مناسبی معمول گردد. و معایب و محاسن به وجود آمده در سالهای گذشته مورد توجه قرارگیرد و لازم است که باید و نبایهای آن را مدنظر قراردهیم.


وی ضمن استقبال از ایده ها و نقطه نظرات و پیشنهادات اعضای حاضر در جلسه، از آمادگی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان در خصوص همکاری با همه نهادهای فرهنگی و اجرایی استانی خبر داد.


در ادامه جلسه هریک از اعضای کمیته به ارائه نظرات خود در خصوص مراسم پیاده روی اربعین  پرداختند و در ضمن آن به همکاری کامل و در نهایت توان خود با این کمیته اعلام آمادگی کردند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران