7500 مراجعه به درمانگاههای مدینه منوره 7500 مراجعه به درمانگاههای مدینه منوره 7500 مراجعه به درمانگاههای مدینه منوره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
7500 مراجعه به درمانگاههای مدینه منوره 7500 مراجعه به درمانگاههای مدینه منوره 7500 مراجعه به درمانگاههای مدینه منوره 7500 مراجعه به درمانگاههای مدینه منوره 7500 مراجعه به درمانگاههای مدینه منوره

7500 مراجعه به درمانگاههای مدینه منوره

ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه منوره اعلام کرد: از 16 تیرماه تاکنون نزدیک به 7500 مورد مراجعه به سه درمانگاه و یک مطب زائران ایرانی دراین شهرثبت شده ومراجعه کنندگان تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دراطلاعیه ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه آمده است: ازاین تعداد حدود 1700 نفر به درمانگاه تخصصی و بقیه به درمانگاه عمومی مراجعه کردند.


بگفته مسئولان این ستاد، اغلب مراجعات به دلیل دردهای عضلانی ، آلرژی و  سرماخوردگی بوده و خوشبختانه مشکل و بیماری خاصی گزارش نشده است.


برپایه این گزارش، در طول حج 98 سه درمانگاه درهتل های راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه و یک مطب در هتل بهاءالدین در ضلع شمالی حرم نبوی، فعال خواهد بود.


بخش‌های مختلف درمانگاههای مستقردراین سه هتل به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به زائران ایرانی هستند و در درمانگاهها سرم تراپی و تزریقات نیز انجام می شود.


دراین اطلاعیه تعداد افرادی که تاکنون برای دریافت برخی خدمات به مراکز درمانی سعودی معرفی شدند، 43 ذکر شده و آمده است به جز یک بیمارهمه این افراد به کاروان های خود بازگشتند.


گفتنی است بیمارانی که نیاز به خدمات درمانی و مراقبت های بیمارستانی داشته باشند، با هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان، برای رسیدگی و درمان به بیمارستان های مدینه منتقل می شوند و پزشک اعزام (آشنا به زبان عربی) برای هماهنگی با مراکز درمانی کشور میزبان پیش بینی شده است .


خدمات پزشکی به زائران ایرانی قرار است تا آخرین روز حضور آنها در مدینه قبل و بعد ادامه یابد .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران