زیارت با معرفت در گرو تقلید در مسائل دینی است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با انتقاد از زائرانی که در مسائل شرعی خود تقلید نمی‌کنند، گفت: زیارت با معرفت در گرو تقلید در مسائل دینی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم سخنرانی بِعثه مقام معظم رهبری با حضور زائران ایرانی و دلباختگان حسینی در سرداب علقمی حرم مطهر قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد.


حجت الاسلام محمد علی فرشاد یزدی، سخنران بِعثه مقام معظم رهبری در این مراسم با اشاره به اهمیت تقلید در مسائل دینی، گفت: متأسفانه برخی به زیارت امام حسین(ع) آمده اند اما در مسائل شرعی خود از مجتهد جامع الشرایط تقلید نمی کنند.


وی زیارت را مستحب و تقلید از مجتهد در مسائل دینی را واجب خواند و اظهار کرد: برخی باور ندارند که زیارت با معرفت در گرو جریان تقلید است.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در ادامه به بیان علائم بندگان خوب خدا از منظر امام رضا (ع) پرداخت و گفت: این کلام نورانی بر گرفته از آیات قرآن است که برای بیداری بندگان خدا از سوی حضرت بیان شده است.


وی افزود: امام رضا (ع) می فرماید «بهترین بندگان کسانی هستند که هنگام انجام کار نیک خرسند، و هنگام ارتکاب عمل زشت از خداوند طلب بخشش کنند، و آنگاه که چیزی به آنان داده شود سپاسگزار بوده و زمانی که به مصیبتی دچار شوند صبر کنند، و در هنگام خشم عفو کنند».


حجت الاسلام فرشاد یزدی با بیان اینکه عزت دنیا و آخرت در محدوده بندگی خدا است، گفت: مؤمن و بنده واقعی، حاکم بر نفس خود، و تحت حکم عقل و شرع مقدّس است.


در پایان این مراسم، زائران و شیفتگان زیارت مضجع نورانی اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت قمر بنی هاشم(ع) از مداحی و روضه خوانی حسن حیدرزاده، فیض بردند.


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران