7500 زائر ایرانی به درمانگاه های مدینه منوره مراجعه کردند 7500 زائر ایرانی به درمانگاه های مدینه منوره مراجعه کردند 7500 زائر ایرانی به درمانگاه های مدینه منوره مراجعه کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
7500 زائر ایرانی به درمانگاه های مدینه منوره مراجعه کردند 7500 زائر ایرانی به درمانگاه های مدینه منوره مراجعه کردند 7500 زائر ایرانی به درمانگاه های مدینه منوره مراجعه کردند 7500 زائر ایرانی به درمانگاه های مدینه منوره مراجعه کردند 7500 زائر ایرانی به درمانگاه های مدینه منوره مراجعه کردند

7500 زائر ایرانی به درمانگاه های مدینه منوره مراجعه کردند

ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره از مراجعه هفت هزار و 500 زائر ایرانی از 16 تیرماه تاکنون به سه درمانگاه و یک مطب پزشک خبر داد و گفت: همه مراجعه کنندگان تحت درمان قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در اطلاعیه روز دوشنبه ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه آمده است: از این تعداد حدود یکهزار و ۷۰۰ نفر به درمانگاه تخصصی و بقیه به درمانگاه عمومی مراجعه کرده اند.
به گفته مسؤولان این ستاد، اغلب مراجعات به دلیل دردهای عضلانی، آلرژی و سرماخوردگی بوده و خوشبختانه مشکل و بیماری خاصی گزارش نشده است.
بر پایه این گزارش، در طول حج ۹۸ سه درمانگاه در هتل های راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه و یک مطب در هتل بهاءالدین در ضلع شمالی حرم نبوی، همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
بخش‌های مختلف درمانگاه های مستقر در این سه هتل به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به زائران ایرانی هستند و در درمانگاه ها، سرم تراپی و تزریقات نیز انجام می شود.
در این اطلاعیه، تعداد افرادی که تاکنون برای دریافت برخی خدمات به مراکز درمانی سعودی معرفی شدند، ۴۳ نفر ذکر شده و آمده است؛ به جز یک بیمار، همه این افراد به کاروان های خود بازگشتند.
یادآور می شود؛ بیمارانی که نیاز به خدمات درمانی و مراقبت های بیمارستانی داشته باشند، با هماهنگی وزارت بهداشت عربستان، برای رسیدگی و درمان به بیمارستان های مدینه منتقل می شوند و پزشک اعزام (آشنا به زبان عربی) برای هماهنگی با مراکز درمانی کشور میزبان پیش بینی شده است.
ارایه خدمات پزشکی به زائران ایرانی تا آخرین روز حضور آنها در مدینه منوره ادامه خواهد داشت.




نظرات کاربران